LVMH

LVMHDelphine Arnault, de 32 de ani, este cea mai mare fiica a lui Bernard Arnault si unul dintre actionarii principali ai imperiului francez LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, cea mai mare companie-conglomerat din industria produselor de lux la nivel mondial. La varsta majoratului, era vanzatoare la unul dintre magazinele casei de moda Christian Lacroix, apoi a lucrat pentru putin timp la firma de consultanta financiara McKinsey, inainte de a se dedica intru totul grupului evaluat la peste 55 de miliarde de dolari (aproximativ 41 de miliarde de euro), detinut de tatal sau. Considerata de multi drept succesoarea preferata a imperiului LVMH, ascensiunea acesteia in structurile de conducere ale gigantului francez a continuat chiar si dupa recenta casatorie cu Alessandro Vallarino Gancia, un magnat italian al vinului.

LVMH

LVMHIn vreme ce sora lui a decis sa se ocupe personal de afacerea familiei, Antoine Arnault, de 29 de ani, a hotarat sa infiinteze, in urma cu 6 ani, Domainnoo, o companie care se ocupa de vanzarea de domenii pe Internet. In prezent, acesta este directorul de comunicare la Louis Vuitton, iar recent a devenit membru permanent al consiliului de conducere al LVMH. LVMH, supranumit "federatia brand-urilor de lux", este creatia lui Bernard Arnault, 58 de ani, un om de afaceri francez riguros, a carui avere de peste 21,5 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) il plaseaza in top zece al celor mai bogati oameni de pe planeta. LVMH a aparut in 1987 prin fuziunea dintre Louis Vuitton si Moet Hennessy, restul brand-urilor de lux din portofoliu, precum Christian Dior, Fendi sau TAGHeur fiind achizitionate ulterior. Grupul francez are aproximativ 60.000 de angajati in cele peste 1.800 de magazine detinute in toata lumea. In primele trei luni din 2007, marele producator de bunuri de lux si-a marit volumul vanzarilor cu peste 7%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand nivelul de 3,8 miliarde dolari.

Bulgari

BulgariFrancesco Trapani, 50 de ani, directorul executiv al Bulgari, cel mai mare producator italian de bijuterii, avea doar 27 de ani cand a preluat fraiele afacerii unchilor sai. Mai bine de zece ani a incercat sa-i convinga pe Paolo si pe Nicola Bulgari, presedintele si vice-presedintele companiei, sa imbogateasca portofoliul companiei cu noi marci de parfumuri, accesorii si, mai nou, cu hoteluri. Unii analisti financiari afirma ca aceasta expansiune ar putea dilua numele companiei si chiar afecta insasi structura de rezistenta a imperiului italian din domeniul bijuteriilor, insa Trapani este convins ca aceste noi achizitii vor aduce un capiltal important de imagine brand-ului Bulgari. El crede ca viitorul afacerii sale de peste 4,6 miliarde de dolari (3,4 miliarde de euro) depinde de filialele din Orientul Mijlociu, unde volumul de vanzari inregistrat anul trecut a crescut cu peste 9%. Bulgari se afla pe locul trei in lume in topul celor mai mari producatori de bijuterii, avand venituri anuale de peste un miliard de euro si o valoare de piata care se ridica la 3,6 miliarde de euro. Luna trecuta, oficialii grupului italian au anuntat ca se pregatesc pentru o achizitie majora in portofoliul sau, Bulgari prospectand piata in cautarea unui lider in materie de ceasuri, bijuterii sau accesorii. Compania a inregistrat, pe primul trimestru, o crestere a cifrei de afaceri de 31,5%, pana la 23,9 miliarde de euro, estimandu-se totodata o majorare a profitului net si a vanzarilor cu 12% pentru anul curent.

Hermes

HermesJean-Louis Dumas, longevivul director executiv al Hermes, a incalcat traditia de succesiune a gigantului din industria modei si parfumeriei prin desemnarea unui outsider, Patrick Thomas, 60 de ani, care fusese directorul executiv al Hermes International din Paris. Insa aceasta schimbare nu a fost de bun augur, profiturile companiei neridicandu-se la nivelul inregistrat din timpul conducerii urmasilor lui Thierry Hermes, fondatorul afacerii. Pierre-Alexis Hermes, 40 de ani, impreuna cu Pascale Mussard, de 52 de ani, au ramas in sanul companiei ca directori ai departamentului artistic, investitorii punandu-si toate sperantele in capacitatea lor de a revigora afacerea. Cu toate acestea, exista tot mai multe zvonuri conform carora gigantul din industria modei va fi scos la vanzare, procesul de preluare al acestuia fiind ingreunat si de numarul mare de membri ai familiei fondatoare care detin actiuni in cadrul companiei. Aproape 60 de urmasi ai fondatorului au, fiecare, mai putin de 5% din totalul de actiuni ale companiei evaluate la peste 11 miliarde de dolari (8,2 miliarde de euro).