Fiecare angajat are propria sursa de motivatie. Unii sunt motivati atunci cand sunt apreciati pentru eforturile pe care le depun, altii prefera un program echilibrat si mai mult timp pentru viata personala si mai sunt cei pentru care beneficiile financiare si bonusurile reprezinta sursa principala de motivatie. Pe drumul spre performanta, angajatorul trebuie sa descopere aceste pedale de acceleratie motivationala, trebuie sa promoveze mai mult comunicarea bidirectionala in cadrul companiei, pentru a anticipa si a se adapta mai bine la nevoi. Feedback-urile angajatilor sunt importante pentru succesul companiei.

“Oamenii trebuie atrasi, motivati, nu impinsi in drumul spre performanta. Majoritatea managerilor care fac parte acum din echipa de leadership a Sanofi Romania provin din interiorul organizatiei, din diverse pozitii si niveluri. Cred ca acesta este un aspect motivant pentru orice angajat, sa stie ca desi intra intr-o pozitie de entry-level in companie, are sansa de a ajunge in pozitii de management. Acest lucru reflecta rolul atentiei pe care o acordam dezvoltarii oamenilor, indiferent de pozitia pe care o au la inceput, la un moment dat va exista loc de mai bine”, a mentionat Roxana Ciltea.

“Pornind de la nivelul de etica si de integritate pana la respectul fata de oameni, la capacitatea de a lucra in echipa, la disponibilitatea de a impartasi cunostinte si experiente, la capacitatea de indrazni de a face lucruri diferit, de a avea curajul sa recunosti atunci cand gresesti si sa faci astfel incat toata lumea sa invete din acea greseala - acestea sunt aspectele esentiale de care tinem cont cand vine vorba de o promovare. Este vorba, de fapt, de impartasirea unui sistem de valori comune”, a adaugat Roxana Ciltea.

Ce-si doresc angajatii si cum ii pastrezi in companie

“Angajatii isi doresc foarte multe de la angajator. Dincolo de salarii, multi mai tin cont de alte aspecte ce-i incurajeaza sa ramana in companie. Noi, de exemplu, punem mult accent pe asigurarea unui mediu de lucru sanatos, precum si pe echilibrul intre timpul alocat carierei si cel personal, tocmai de aceea am implementat un program de lucru flexibil. Colegii pot incepe munca oricand intre 8:00 si 10:00. Suplimentar, am introdus posibilitatea de a munci o zi pe saptamana de acasa, o initiativa extrem de apreciata de catre acestia. Cred ca genul acesta de beneficii conteaza deseori poate mai mult decat un extrabonus”, a spus Roxana Ciltea.

Coordonatoarea departamentului de HR mai sustine ca oamenii au nevoie si de validarea publica, de recunoasterea managerului si de apreciere atunci cand rezultatele sunt bune. De aceea, compania are un program special numit Sanofi Excellence Awards, in cadrul caruia echipa de leadership alege angajatii care se fac remarcati pentru atitudinea lor si ii premiaza.

“Un al factor motivational il reprezinta liderii. Oamenii sunt inspirati si atrasi in organizatie de lideri puternici, autentici, promotori ai schimbarii, inovatori, capabili sa anticipeze si sa se adapteze provocarilor mediului de business. Ca orice organizatie globala, Sanofi a trecut de-a lungul timpului prin numeroase procese de achizitii si schimbari. Am reusit sa ne adaptam rapid noilor politici ale organizatiei, care au venit cu o noua viziune, o noua strategie si un mod diferit de a privi lucrurile, tocmai datorita liderilor Sanofi, care au inteles cat de important este sa anticipezi si sa pregatesti oamenii pentru schimbare, sa-i ajuti sa inteleaga motivul schimbarii, impactul acesteia, si totodata sa-i inspiri sa participe in aceasta noua calatorie”, a adaugat Roxana Ciltea.

In medie, angajatii raman in cadrul Sanofi Romania in jur de 12 ani, in conditiile in care varsta medie pe companie este de 42 de ani.

Sanofi Romania & Moldova: Cum ii motivezi pe angajati

Conflict intre generatii?

Din numarul total de angajati, 34% fac parte din generatia millennials, care, in ciuda trendurilor din piata, colaboreaza bine cu generatia baby boomers.

“Nu sunt adepta impartirii pe categorii sau a conflictului dintre generatii. Generatia millennials ni se alatura si are o mare contributie la succesul nostru. Indiferent de generatie, trebuie sa intelegem ce-si doresc oamenii, de ce au nevoie si ce ii motiveaza. De exemplu, in randul generatiilor tinere exista nevoia de a dovedi si de a contribui mai mult decat prin sarcinile jobului. Este cumva si apanajul varstei si al tineretii, ei simt mai repede si mai devreme sa lase o urma in viata lor si sa contribuie mai mult la binele societatii. Acestei nevoi de a contribui dincolo de responsabilitatile de zi cu zi, ii raspundem prin dezvoltarea activitatilor de CSR. Sunt activitati cu impact pozitiv asupra societatii, care ii implica pe toti colegii din organizatie”, a precizat Head of Human Resources Sanofi Romania & Moldova.

Cum recrutezi cei mai buni oameni

Dincolo de nivelul de pregatire profesionala, echipa de HR din Sanofi este interesata de motivatia candidatilor si de sistemul personal de valori. Cei care isi doresc sa se alature echipei trebuie sa raspunda la intrebarea: “De ce Sanofi si nu alta companie?”. Raspunsurile la aceasta intrebare ajuta departamentul de HR sa-si dea seama daca persoana impartaseste acelasi sistem de valori.

“Nu pot sa spun ca ne confruntam cu probleme atunci cand recrutam, pentru ca lumea este mica, piata farmaceutica este si mai mica, iar cand reusesti sa construiesti o reputatie bazata pe performanta, responsabilitate si respect, nu mai este greu sa gasesti oameni care-si doresc sa munceasca alaturi de tine. Desigur, sunt anumite zone in care nu este usor sa recrutezi si observ ca aceasta tendinta se resimte din ce in ce mai mult in domeniul financiar&controlling, care impune abilitati tehnice actualizate in linie cu progresul digital. In acelasi timp, cred ca este destul de provocator sa angajezi specialisti cu studii in domeniul medical, in pozitii de medical manager sau advisor. Daca in urma cu 20 de ani erau foarte multi medici care activau in industria farmaceutica, acest trend s-a schimbat considerabil in ultimul timp. Pe de o parte, ca urmare a fenomenului emigratiei. Deoarece scoala medicala romaneasca este una foarte buna, Europa si-a deschis bratele si ne pleaca un numar dureros de mare de medici. Pe de alta parte, simt ca se extinde din ce in ce mai mult printre absolventii de medicina tendinta de a ramane si de a incerca sa-si dezvolte o cariera in tara, in domeniul medical”, a explicat Roxana Ciltea.

“Indiferent de context, ca este personal sau profesional, succesul nu poate fi atins de unul singur. Intotdeauna vei avea alaturi de tine un partener – fie ca este vorba despre echipa, manager, coleg sau familie. Viziunea Sanofi este de a fi un partener pe parcursul calatoriei profesionale a angajatilor sai. Ne asiguram ca fiecare angajat are un mediu lucrativ proprice atingerii potentialului sau maxim, dar si ca organizatia este pregatita sa anticipeze si sa defineasca planuri strategice consistente, pentru succesul pe termen lung”, a conchis Head of Human Resources Sanofi Romania & Moldova.