Spartan se numără printre cele mai populare lanțuri de restaurante din România. Recent, Ștefan Mandachi a vândut compania și marca Spartan pentru 20,3 milioane euro, către cei mai mari francizați ai lanțului de shaormerii. Compania fondată de omul de afaceri sucevean continuă, însă, să pună la dispoziție românilor posibilitatea de a deschide o sharomerie Spartan în sistem de franciză. Iată ce trebuie să știi dacă ești și tu unul dintre aceștia.

Cum devii francizat Spartan. De câți bani ai nevoie să deschizi un restaurant

În prezent, în lanțul Spartan funcționează 75 de restaurante în Bucureşti şi în alte 44 de localităţi din principalele oraşe ale ţării. În Europa, funcționează la ora actuală două restaurante Spartan la Barcelona și Castellon.

Există trei tipuri de franciză pentru care poți opta:

1. Franciză Spartan în România (de la 110.000 euro)

Taxa de franciza pentru un restaurant Spartan în România se ridică la 15.000 de euro, care include investiția în amenajarea restaurantului, echipament, semnalistică, stocuri, uniforme, decoruri. (aprox. 1000 euro / mp). Redevența lunară este de 8% din cifra de afaceri, în vreme ce costurile de marketing la nivel național reprezintă 1% din vânzări, în vreme ce bugetul de marketing local însumează tot 1% din vânzări. De menționat că toate sumele sunt fără TVA, potrivit informațiilor regăsite pe site-ul companiei.

Franciza SpartanSursa foto: Facebook / Spartan

2. Franciză Spartan Drive Thru (de la 83.500 euro)

Taxa de franciza pentru un restaurant Spartan în România, în sistem drive thru se ridică la 10.000 de euro, constând în investiții pentru amenajarea locației, echipamente, semnalistică, stocuri, uniforme, decoruri. Redevența lunară este de 8% din cifra de afaceri, în vreme ce costurile de marketing la nivel național reprezintă 1% din vânzări, în vreme ce bugetul de marketing local însumează tot 1% din vânzări. De menționat că toate sumele sunt fără TVA.

3. Franciză Spartan în Europa (de la 25.000 de euro)

Reprezentanții Spartan pun la dispoziție și posibilitatea de a deschide un restaurant sub marca Spartan în Europa. Taxa de franciză pentru un astfel de restaurant este de 25.000 de euro și include investiții în amenajarea restaurantului, echipamente, semnalistică, stocuri, uniforme, decoruri (aprox. 2500 E / mp). Redevența lunară este de 6% din cifra de afaceri, în vreme ce costurile de marketing la nivel național reprezintă 2% din vânzări, în vreme ce bugetul de marketing local însumează tot 2% din vânzări. De menționat că toate sumele sunt fără TVA.

Ce trebuie să mai știi dacă vrei să îți deschizi o franciză Spartan:

Locația aleasă trebuie să aibă o expunere stradală generoasă sau să fie poziționată foarte bine într-un centru comercial. Spațiul trebuie să aibă o deschidere de minim 6 metri, arată reprezentanții companiei.

Un restaurant deschis în sistem franciză, sub marca Spartan trebuie să aibă următoarele dimensiuni:

  • 80 – 100 mp utili în centrele comerciale din zonele de Food Court (plus depozit 20 mp)
  • 130 – 250 mp în zonele stradale intens circulate

Ca să devii francizat Spartan, trebuie să completezi formularul de pe site-ul spartan.ro. Care să includă următoarele cerințe:

  1. Denumirea societății comerciale, adresa viitoarei locații și amplasarea, detalii despre persoana care se va ocupa de locația francizată
  2. Detalii despre locație cu minim 8 fotografii din interior și din exterior

Spartan are în prezent peste 670 de angajați și a ajuns în anul 2022 la o cifră de afaceri de peste 30 de milioane euro, din care 2,12 milioane euro reprezintă suma direcționată către bugetul de stat sub formă de taxe. După tranzacția anunțată de Ștefan Mandachi, cei mai mari francizați ai lanțului de restaurante Spartan au devenit începând cu luna februarie, principalii acționari ai companiei Strong MND Corporation. Noii acționari majoritari au preluat operațiunile rețelei, formată din 75 de restaurante, din care 43 se aflau deja în franciză.

Sursa foto: Facebook / Spartan

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri