Produsele bio au parte de o crestere spectaculoasa de la an la an pe plan local, european, mondial, in ciuda faptului ca, in prezent, acestea nu domina piata alimentelor. Un studiu realizat de Getbio.ro, unul dintre magazinele de nisa de pe piata produselor bio, arata o crestere de 30% a vanzarilor de produse bio in Romania in anul 2018.

Daca privim spre Uniunea Europeana, Germania are cea mai mare piata de alimente ecologice, cu vanzari anuale de 9,5 miliarde de euro. Din punct de vedere al ponderii produselor bio in vanzarile totale de alimente, clasamentul este condus de Danemarca, tara in care 9,4% din totalul produselor vandute intr-un an sunt bio. Alte tari consumatoare de produse bio sunt Luxemburg (8,6%), Elvetia (8,4%) si Germania (7%).

“In Romania, trendul nutritiei sanatoase si achizitionarea de produse BIO se manifesta mai degraba declarativ la nivelul consumatorilor decat practic la raft. Vanzarile de produse bio se situeaza intre 2%-3,5% pentru majoritatea categoriilor de produse alimentare, in timp ce pe zona de produse nealimentare, ponderea produselor sanatoase, in volumul total de vanzari, nu depaseste 2%. Cu toate ca nu ne putem compara cu tarile din Uniunea Europeana, unde consumul de produse BIO inregistreaza un procentaj semnificativ, este de notat si de luat in calcul faptul ca acest fenomen s-a extins si in Romania, si reuseste sa atraga tot mai multi consumatori de la an la an si sa trimita spre export cantitati tot mai mari de alimente bio, spre avantajul producatorilor din tara noastra”, explica Sergiu Moga, managerul magazinului online www.getbio.ro .

Valoarea pietei de produse bio din Romania – 20 de milioane de euro

Piata romaneasca de produse bio, desi aflata la inceput de drum, este una foarte dinamica, inregistrand cresteri notabile in ultimii ani. Jucatorii de pe piata estimeaza ca aceste cresteri din ultimii ani, in anul 2017 si 2018, de 30%, se asteapta sa continue rata similara pana in anul 2020. Alimentele organice, cosmeticele, ingredientele, detergentii si suplimentele alimentare sunt cele mai vandute si din ce in ce mai solicitate. Cu toate acestea, in comparatie cu alte piete din UE, piata produselor BIO din Romania se afla inca intr-o etapa incipienta.

„Produsele bio reprezinta o proportie mica din piata, iar dupa cresterile inregistrare in ultimii ani, suntem increzatori ca tot mai multi consumatori vor intelege beneficiile acestor produse si incet-incet le vor introduce in stilul lor de viata. In Romania, desi nu exista inca statistici oficiale, valoarea pietei de produse BIO se ridica aproximativ la 20 de milioane de euro, iar potentialul de crestere pe aceasta zona este in continuare ridicat”, declara managerul Getbio.ro , Sergiu Moga.

Romanii, tot mai atrasi de mancarea sanatoasa

Consumul de alimente organice in Romania a cunoscut o tendinta ascendenta in ultimii ani si acesta este rezultatul unei combinatii a diversilor factori precum: puterea de cumparare mai mare, o educatie mai buna a consumatorilor, mai multe optiuni in ceea ce priveste magazinele de vanzare cu amanuntul a produselor bio, precum si lanturile de supermarketuri cu zone dedicate special produselor de acest tip.

Producatorii si distribuitorii de alimente ecologice joaca, de asemenea, un rol important datorita eforturilor de creare si sustinere a brandurilor accesibile. Lanturile mari de retail au creat sectiuni separate pentru produsele prelucrate ecologic, care ofera o gama larga de produse importate in cea mai mare parte. Mai mult decat atat, din ce in ce mai multi importatori si distribuitori romani de produse organice si biologice organizeaza evenimente B2B si B2C pentru a promova un stil de viata sanatos si consumul de produse vegane crude.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri