Gallivant este cel mai recent brand intrat in portofoliul Rosa Mundi, o parfumerie de nisa ce s-a deschis in luna martie in Agora Floreasca. Fondatoarea Rosa Mundi, Minerva Queva, este pasionata de parfumerie, iar background-ul ii sta marturie in acest sens: a lucrat cu un distribuitor de parfumuri selective in Bucuresti, a fost beauty editor la Elle, iar ulterior a devenit product manager la un mare grup de parfumerie si cosmetice din lume.

A locuit timp de multi ani in Paris unde a urmat un master specializat in marketingul si managementul produselor de lux. “Cred ca acela a fost momentul in care mi-am dorit sa creez in Bucuresti un spatiu unic, intocmai cum il vedeam eu. Asa s-a nascut ideea Rosa Mundi”, povesteste Minerva.

Se intampla in urma cu trei ani, iar un an mai tarziu a inceput businessul mai intai online, modest, cu doar cateva linii de parfumuri. Dar pentru ca era important ca oamenii sa le testeze, sa le simta, a inceput sa faca timid pasi in offline, mai intai prin participari la targuri de nisa, unde a primit un feedback pozitiv care i-a dat curaj ca pe viitor sa deschida o parfumerie.

Astfel s-a deschis Rosa Mundi Parfums D’Auteurs in Agora Floreasca in luna martie a acestui an, o locatie de o eleganta simpla in care parfumurile sunt vedeta spatiului. Investitia in amenajarea parfumeriei de nisa a fost de peste 50.000 de euro, fara a lua in calcul stocul de produse.

“Aduc doar branduri de nisa, lucrez cu creatori mici, artizanali, cu multe branduri care au in spate parfumieri renumiti care au lucrat pentru branduri cunoscute, precum Michel Almairac de la Parle-Moi de Parfume, creatorul Fahrenheit de la Dior si a multor alte parfumuri”, explica Minerva.

In parfumeria Rosa Mundi se gasesc branduri precum Parle-Moi de Parfume, Francesca dell'Oro, Jardin de Fance, Rose et Marius, Philly & Phill, Institut Tres Bien, Profumi del Forte, Angela Ciampagna, Goldfield & Banks si, mai nou, Gallivant.

Gallivant, povestea parfumului hoinar

Despre Gallivant am avut ocazia sa aflu chiar de la creatorul parfumului, Nick Steward, prezent la evenimentul de inaugurare a spatiului Rosa Mundi. Ultimul sau parfum lansat - Los Angeles by Gallivant - este un parfum unisex, arizanal, inspirat de orasul ingerilor, cu note exotice de eucalipt, salvie, mandarina, ananas, dar si florale si lemnoase, de ienupar, mosc si heliotrop.

Este cel de-al optulea parfum al Casei Gallivant, care a luat nastere in 2017, si care cuprinde alte 7 parfumuri cu denumiri de orase. Parfumurile sunt realizate manual, in Franta, urmarind procese artizanale autentice, fiind finalizate prin aceeasi metoda handcrafted, in Anglia.

“Cuvantul gallivant este special pentru mine, inseamna placerea explorarii la pas a unui oras. Gallivant este despre libertatea de a te uimi si de a te lasa captivat de vibe-ul unui loc. De aceea am ales nume de oras pentru fiecare parfum in parte, a fost dorinta mea de a sarbatori pasiunea pentru parfumuri cu cea pentru calatorii”.

Dupa ce a fost timp mai multi ani product & creative director in cadrul L’Artisan Parfumeur, una dintre primele case de parfumuri de nisa, Nick Stewart a lansat Gallivant “pentru ca voia sa aiba libertatea de a-si crea propriul brand, de a se intoarce la lucruri basic, adica sa creeze ceva frumos si sofisticat dar intr-o maniera simpla, realista”.

“Ca oricarui creativ, imi place libertatea, sa nu mi se spuna ce sa fac si, desi am avut multe experiente pozitive, am stiut mereu ca am propriul stil. Cand lucrezi pentru un brand trebuie sa te pui in serviciul acelui brand. In viata corporate nu este despre tine, este mult mai impersonal. Cu propriul brand, am stitlul si maniera mea, totul vine natural”, povesteste Nick Steward.

Colectia Gallivant cuprinde 8 parfumuri, inspirate de sunetele si aromele marilor destinatii urbane: London (finalist in 2018 al Art and Olfaction Awards), Amsterdam, Berlin, Brooklyn, Istanbul, Tel Aviv, Tokyo si Los Angeles. Parfumurile se gasesc in sticlute de 30 de ml, la pretul de 360 lei.

“M-am focusat pe metoda artizanala si pe selectia ingredientelor. Nu ma intereseaza prea mult tendintele. Ce conteaza pentru brandul nostru este atemporalitatea si calitatea parfumurior pe care le cream. Estetica noastra este una chic, minimalista – less is more- dand ocazie parfumurilor sa vorbeasca. Imi doresc ca parfumul sa fie ceva personal si agreabil”, spune Nick Steward.

Parfumurile Gallivant se regasesc exclusiv in parfumeria Rosa Mundi, iar creatorul spune ca nu isi doreste un alt distribuitor. “Este important pentru noi sa gasim parteneri care sa aiba o cultura reala a parfumului, care este de fapt un produs greu de inteles, un produs abstract, in afara imaginatiei”, considera Stewart.

Pe langa Romania, parfumurile Gallivant se vand in 15 tari, SUA fiind cea mai mare piata pentru brandul artizanal. “Suntem un brand tanar, dar avem deja fani in toata lumea. Cred ca oamenii cauta lucruri personale, acesta este luxul real, care sta in calitatea serviciilor. In cazul parfumurilor, oamenii vor sa se reconecteze cu umanitatea din business, vor sa simta ca produsul este facut special pentru ei”, spune Nick.

Putem vorbi despre o nisa a consumatorilor care intorc spatele marilor branduri si produselor mainstrem? Cum sta Romania la acest capitol si ce asteptari are creatorul Gallivant de la piata romaneasca?

“Stiu ca in Romania exista o cultura puternica a parfumurilor si cred ca evolueaza foarte repede. Consumatorii nu mai sunt atasati de marile branduri, vor autenticitate si unicitate. Astea sunt vesti bune pentru mine! Am venit in Romania cu sperante mari, stiu ca sunt consumatori care se vor conecta cu Gallivant si cu stilul nostru”, incheie fondatorul Gallivant.

Ce parfumuri prefera romancele

Potrivit unui studiu realizat recent, in topul criteriilor de alegere a parfumului primeaza mirosul, urmat la mica distanta de modul in care le face sa se simta si cum se coreleaza cu starea de spirit. O majoritate covarsitoare (7 din 10 utilizatoare de parfum) prefera un miros fresh, urmat de cel floral si oriental. Din alegerile femeilor nu lipsesc nici aromele masculine, una din cinci respondente spunand ca le prefera pe acestea.

In ceea ce priveste starea de spirit, romancele cauta si asteapta de la un parfum sa le inspire eleganta si rafinament (72%), un sentiment de putere (41%) si energie (38%).
Decizia de a achizitiona un parfum este rapida, 86% dintre utilizatoare cumparandu-l imediat dupa cel il testeaza, acest lucru fiind mai des intalnit in randul femeilor care folosesc zilnic mai mult de 2 parfumuri.

Citeste si: Povestea singurului muzeu al parfumului din Romania