Locul 1: Vodafone

Locul 1: VodafoneCompania, cu 9,6 milioane de abonati pe piata locala in decembrie 2009, a acordat anul trecut o atentie tot mai mare promovarii prin canalele social media, mai ales dupa ce, in toamna, operatorul si-a schimbat sloganul la nivel global din “Make the most now” in “Power to you”.

Vittorio Colao, directorul executiv al grupului, spunea atunci ca aceasta schimbare de slogan arata accentul pus de Vodafone pe serviciile de Internet mobil.

In Romania, odata cu modificarea fostului slogan (Traieste fiecare clipa), al doilea operator de telefonie pe piata locala a lansat si noi servicii de Internet pe telefonul mobil, precum accesul la retelele sociale Facebook, Twitter ori HI5.

Vodafone este prezent pe Facebook, Twitter, YouTube si Flickr, iar printre cele mai de succes campanii recente in social media se numara “Numeste-ti numarul” si “Planul meu”.

De curand, operatorul telecom a angajat un consultant in social media, acesta fiind Lee Wilkins, antreprenor cu experienta de peste 10 ani in online.



Locul 2: Microsoft

Locul 2: MicrosoftFiliala locala a celui mai important producator de software la nivel mondial investeste aproximativ 70% din bugetul de marketing in mediul online, restul fiind alocat sprijinirii revistelor IT, dupa cum spune Bogdan Tataru, marketing communications manager la Microsoft Romania.

In toamna anului trecut, producatorul de software a lansat “Scoala de Eficienta”, o serie de evenimente prin care compania prezinta partenerilor si posibililor clienti cum sa-si gestioneze infrastructura IT, bazele de date, dar si cum sa-si implementeze produse noi.

Evenimentele se desfasoara atat online, cat si offline, ponderea fiind de 70% sesiuni online si 30% offline.

Compania are cont pe reteaua de socializare Facebook, unde, in martie, Dan Bulucea, fostul director de marketing al Microsoft Romania, si-a facut publica demisia.

Citeste si: Dan Bulucea, Microsoft: Ce inseamna sa lucrezi 12 ani in compania lui Bill Gates

Locul 3: LG

Locul 3: LGFiliala celui de-al doilea producator de televizoare la nivel mondial a inceput sa comunice prin intermediul social media in 2008, iar in iulie anul trecut a lansat prima mare campanie pe bloguri pentru promovarea televizorului LCD LH5000.

Stocul de televizoare pus la dispozitia retailerilor a fost epuizat in trei saptamani de la lansarea campaniei, dupa cum a declarat Radu Ionescu, managind director al Kinecto, agentia de interactive care gestioneaza contul LG Romania.

Pe de alta parte, in urma cu doua saptamani, producatorul de televizoare a anuntat pe reteaua de microblogging Twitter ca stocul primelor televizoare 3D aduse in Romania a fost epuizat la o zi dupa lansare.

Locul 4: BCR

Locul 4: BCRNu doar domeniul IT&C este bine reprezentat in top, ci si cel bancar prin BCR, ING si BRD, prima institutie aflandu-se pe locul al patrulea.

Daca anul trecut nu se afla in top, pozitia fruntasa de anul acesta se datoreaza proiectului “Scoala de Bani”, prin care managerii bancii si-au dorit sa responsabilizeze oamenii in legatura cu bugetul personal si al familiei.

In acest proiect au fost implicati cinci bloggeri: Simona Tache (simonatache.ro), Vali Petcu (zoso.ro), Cristian Manafu (manafu.ro), Alexandru Mihaileanu (subiectiv.ro) si Cristian Orgonas (khris.ro).

In luna ianuarie, BCR si-a deschis si o filiala pe platforma Second Life (in Bucurestiul Virtual), unde la scurt timp si-a facut prezenta si Centru Medical Unirea.



Locul 4: Orange

Locul 4: OrangeCel mai mare operator de telefonie mobila pe piata locala acorda o atentie foarte mare promovarii online, dar in special celei prin social media, avand in vedere ca 20% din veniturile France Telecom, grupul care detine Orange Romania, trebuie sa provina din online pana la finalul lui 2012.

De anul trecut compania de telecomunicatii a inceput sa organizeze evenimentul “Orange Online MeetUp” in cadrul caruia specialisti straini discuta cu reprezentantii industriei online locale pe teme de marketing online.

De asemenea, in martie Orange a devenit membru al IAB Romania, asociatia industriei romanesti de publicitate pe Internet.

Pe de alta parte, compania de telecomunicatii a investit anul trecut 200.000 de euro in relansarea magazinului online, iar in ultimul timp din ce in mai multe produse sunt lansate initial pe Internet si apoi in magazinele clasice.






Vezi brandurile aflate intre locul 6 si 20

Vezi brandurile aflate intre locul 6 si 206. ING

7. Petrom

8. Romtelecom

9. Ursus Breweries

10. BMW

11. BitDefender

12. Nokia

13. HTC

14. Kaspersky

15. Dacia

16. Samsung

17. BRD

18. Dove

19. Toshiba

20. Cosmote