Astfel, daca romanii opteaza pentru echipamente precum climatizare, asistenta la parcare, faruri cu xenon, scaune incalzite, cotiere si sisteme audio sofisticate, vest-europenii se orienteaza mai mult catre suplimentarea elementelor de securitate rutiera, precum cresterea numarului de airbag-uri si sistemele de asistare a soferului.

De asemenea, comparativ cu Romania, in tarile vestice se pune mai mult accent pe versiuni de automobile cu emisii de dioxid de carbon reduse si utilitate sporita.

"Principalele dotari optionale comandate de clientii romani sunt farurile cu xenon, vopsea metalizata, jante aliaj, volan multifunctional, scaune incalzite, tapiserie din piele, asistenta la parcare, instalatie de sunet cu cititor de MP3, etc. In tarile vestice sunt preferate masinile cu emisii de noxe reduse, siguranta si utilitate sporite", au declarat reprezentantii importatorului marcii Audi.

De asemenea, distribuitorul Volkswagen spune ca in vestul Europei sunt preferate masini fara climatizare sau sisteme audio cu display mare, in schimb cea mai mare parte dintre clienti opteaza pentru echipamente de navigatie si carlig de remorcare, elemente care nu se regasesc pe lista de prioritati ale romanilor.

Costructorii auto livreaza distribuitorilor automobile care in versiunea standard sunt deja echipate cu un anumit grad de dotari, in functie de marca si model.

Citeste si:

Astfel, sumele platite de romani pentru optionale difera foarte mult de la marca, model si grad de echipare.

Clientii Honda cheltuiesc in medie pe optionale 200 de euro, in timp ce cumparatorii marcilor Skoda, Alfa Romeo si Fiat platesc 900-1.000 de euro.

In cazul marcilor cu o oferta mai mare de modele, preturile la optionale variaza intre 500 si 10.000 euro pentru Volkswagen si Seat. Costul mediu de echipare suplimentara al marcii Audi este de 7.500 de euro.

In cazul Alfa Romeo, 10% dintre clienti cumpara versiuni fara dotari in plus, iar 40-50% aleg variantele full option. Clientii Fiat prefera aproape in totalitate versiunile standard.

Aproximativ 2% dintre clientii Audi aleg versiuni fara imbunatatiri, iar 20% achizitioneaza varinate full option, in timp ce 7% din vanzarile Seat reprezinta masini complet echipate.