In ciuda dimensiunilor, cu o lungime de doar 2,7 metri si circa 800 de kg, Smart isi ia angajamentul sa ne protejeze in caz de impact, oferindu-ne sisteme de siguranta de 4 stele, conform Euro Ncap.

Masina este defapt o celula din tridion ranforsata cu otel foarte rezistent in punctele importante, iar scaunele sunt pozitionate foarte sus fata de sol, pentru ca in cazul unui impact lateral lovitura sa fie in structura dubla a masinii, mult sub pasageri.

Celula de tridion este protejata de elemente din otel deformabile, care pot fi inlocuite, atat in fata cat si in spate. Anvelopele autoturismului au si ele rolul de a absorbi energia de impact fiind sustinute de celula de tridion.

Smart ForTwo mai are si structura scaunelor din otel, doua airbag-uri fata, optional airbag-uri cap si torace. In cazul unei coliziuni frontale coloana de directie se retrage telescopic cu volanul pentru ai oferi mai mult spatiu soferului. Prin felul in care a fost gandit, Smart ForTwo va ramane mult timp fara rival.

In lupta pentru siguranta, Smart ForTwo vine in standard cu ESP, ABS, asistent hidraulic la franare si un sistem inteligent de control al tractiunii, pentru ca in momentul in care una din rotile spate patineaza, puterea sa fie transmisa catre roata cu aderenta.

Smart este distinctiv in oras nu numai prin dimensiuni, ci si prin combinatia de doua culori. Modelul de test a avut celula de tridion de culoare alba si panourile de plastic bej perlat.

Propulsorul de pe Smart-ul coupe a fost pe benzina de 1 litru 84 CP si transmisia semi-automata cu 5 trepte de viteza, ce permite schimbarea vitezelor si din padelele de langa volan. Noua transmisie este dotata cu functia kickdown, care permite schimbarea vitezelor cu una sau doua trepte, atunci cand este cazul.

Citeste si:

Consumul ma steptam sa fie mai mic, avand in vedere ca fabrica ne spune 6% in oras, insa eu nu am reusit sa scot sub 8% urban. Pretul de lista pentru motorul de 84 CP este de 13.500 euro cu TVA.

Tractiunea pe rotile din spate si cei 84 de Cai Putere transforma Smart-ul intr-o masina sportiva de oras, care insa poate fi condusa si pe autostrada, la 130 km/h este liniste in habitaclu si nu simti ca esti intr-un autoturism atat de mic.

Ca dotari, echiparea Pulse a avut trapa panoramica, geamuri electrice, tapiterie semi-piele, ceas si turometru. Optional a fost culoarea alba pentru celula de tridion (260 euro), sistemul audio de navigatie (1.000 euro), cruise control, cotiera pentru sofer (60 euro), computer de bord, aer conditionat, lumini de zi cu LED-uri (208 euro).

Smart ForTwo vine in Romania cu motorizarile, 1 litru 60 CP benzina cu mhd, 1 litru 71 CP benzina cu mhd, 1 litru 84 CP benzina, 0,8 l diesel 54 CP si 1 litru benzina 102 CP (Brabus).

Cel mai ieftin Smart coupe costa de la 10.600 euro cu TVA pentru motorizarea pe benzina de 60 CP. Modelul Brabus sare de 17.600 euro cu TVA. Mai multe informatii sunt disponibile aici.

Detalii tehnice
Smart ForTwo coupe

Motor: 1,0 l benzina
Transmisie semi-automata
Putere maxima: 84 CP/5.250 rpm
Cuplu maxim: 120 Nm/ 4.750 rpm
Viteza maxima: 145 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 10,7 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 6,3/ 4,1/ 4,9
Capacitate rezervor: 33 litri
Lungime: 2,7 metri
Latime: 1,55 metri
Inaltime: 1,54 metri
Emisii CO2 g/km: 115 g/km
Masa proprie (kg) 770