Astfel, compania va inchide fabrica din Aulnay, care functioneaza de 39 de ani, si va reduce productia la Rennes pentru a scadea cheltuielile operationale, se arata intr-un comunicat al PSA.

Divizia automotive a Peugeot a avut in primul semestru o pierdere operationala de 700 milioane euro.

Producatorul de automobile cheltuieste, de la mijlocul anului trecut, aproximativ 200 milioane de euro pe luna din rezervele de lichiditati. Compania vrea sa aduca "pe negru" fluxul de numerar operational pana la sfarsitul anului 2014.

Peugeot, Renault si Fiat au inregistrat in acest an in Europa cele mai puternice scaderi din industrie ale vanzirilor de automobile. PSA anticipeaza acum ca piata de pe continent se va contracta cu 8% in acest an, fata de estimarea anterioara de minus 5%.

"Sunt constient de seriozitatea anunturilor de azi, precum si de socul si emotiile pe care le vor trezi in companie. Profunzimea si persistenta crizei care ne afecteaza afacerile din Europa au facut acest proiect de reorganizare indispensabil pentru a ne alinia capacitatea de productie cu trendurile previzibile din piata", a declarat directorul general al Peugeot, Philippe Varin, in comunicat.

Livrarile din industria auto UE vor scadea in acest an la 12,2 milioane de automobile, revenind la nivelul din 1995, cu 21% sub varful inregistrat in 2007, potrivit Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile.

Citeste si:

Vanzarile Peugeot la nivel mondial au scazut cu 13% in primul semestru, la 1,62 milioane autovehicule, a anuntat saptamana trecuta compania.

Actiunile PSA s-au prabusit in ultimele 12 luni cu 73%, compania avand in prezent o valoare de piata de 2,54 miliarde euro, la venituri de aproape 60 miliarde euro in 2011.

Rata de utilizare a capacitatii de productie a Peugeot a scazut in prima jumatate a anului la 76%, de la 86% in perioada corespunzatoare a anului trecut.

Capacitatea suplimentara din industria auto europeana s-ar putea dubla in acest an, la 2 milioane de autovehicule, potrivit estimarilor IHS Automotive.