Compania spune ca isi adapteaza tehnologiile la felul in care oamenii conduc, acolo unde au slabiciuni. Potrivit unor studii din Statele Unite, soferii moderni isi petrec 25-30% din timpul in care conduc facand altceva decat fiind atenti la trafic, precum butonarea telefonului.

Autonomous driving - folosind o camera si un aparat radar, viitoarele modele Volvo vor putea urmari masina din fata intr-un trafic lent folosind functia de condus autonom. Motorul, franele si volanul vor reactiona automat in functie de masina din fata. Daca masina din fata schimba directia, Volvo va vira in aceeasi directie.

Cel de-al doilea sistem de siguranta este Intersection Support care va frana singur in intersectii in conditii de urgenta. In America, peste 20% din accidentele fatale in 2007 au avut loc intr-o intersectie. Sistemul foloseste senzori pentru a evalua intregul scenariu din trafic.

Compania foloseste ca exemplu o coloana de masini care fac la stanga pentru a ilustra cum functioneaza Intersection Support. “La culoarea verde, masinile fac la stanga una dupa alta. Dintr-o data o masina din sens opus trece pe rosu si devine un pericol. In aceasta situatie, sistemul care face ca masina sa vireze la stanga sau la dreapta va frana automat pentru a evita o coliziune”, spune Volvo.

Citeste si:

Detectarea animalelor (animal detection) este o extensie a sistemului de detectare a pietonilor. Sistemul incearca sa recunoasca forme si felul in care se misca animalele salbatice. Volvo nu a mentionat daca sistemul ar fi eficient in prevenirea coliziunilor cu animale domestice.

Accidentele cu animale salbatice au loc de obicei la viteze de croaziera. Volvo spune ca daca viteza ar fi redusa de la 110 km/h la 80 km/h cand un animal salbatic este detectat riscurile de prejudici grave ar fi reduse.