Cu o traditie de 85 de ani, Volvo a fost grav afectata de criza financiara mondiala de acum patru ani, compania fiind preluata in 2010 de grupul chinez Zhejiang Geely Holding, pentru 1,3 miliarde de dolari.

Cu pierderi masive si vanzari de numai 436.000 autoturisme in 2011, Volvo vrea sa lanseze peste doar sapte ani un automobil care se conduce singur in conditii siguranta, cu garantia ca pasagerii nu vor fi raniti.

"Viziunea noastra este ca, in anul 2020, nimeni sa nu fie omorat sau ranit daca este intr-un Volvo", a declarat Anders Eugensson, director pentru afaceri cu statul in cadrul Volvo, citat de Wall Street Journal.

Volvo pariaza pe cresterea cererii pentru functia de pilot automat la autoturisme, precum si pe noile tehnologii care pot elimina probabilitatea unei erori de condus.

Compania nu a precizat investitiile necesare pentru dezvoltarea noii tehnologii, finantata partial de Uniunea Europeana. Proiectul este in dezvoltare de sapte ani la mai multi parteneri ai Volvo.

Producatorul suedez pregateste pentru 2014 lansarea unui prim lot de automobile autonome, limitate insa la 50 kilometri pe ora cu functia de condus fara sofer activata.

Viteza limitata reflecta asteptarile companiei ca functia va fi initial utilizata cu preponderenta in conditii de trafic greu. Compania pregateste extinderea tehnologiei la viteze mai mari si conditii de drum lung.

Citeste si:

Volvo a precizat ca prototipurile au mers cale de cateva mii de kilometri in timpul testelor efectuate pe drumuri publice din Spania si in poligoanele din Suedia.

"Suntem convinsi ca acesta este viitorul si vrem sa ajungem primii acolo", a declarat Marcus Rothoff, seful departamentului de asistenta la condus in cadrul Volvo.

Proiectul trebuie sa depaseasca numeroase obstacole, de la finantare si reglementare la probleme de raspundere a soferului in caz de accident sau garantarea sigurantei si fiabilitatii sistemelor de pilot automat la autoturisme. De asemenea, compania pariaza ca sofeiri sunt pregatiti sa renunte la volan in favoarea unui computer.

Volvo s-a identificat timp de cateva zeci de ani cu siguranta automobilelor, iar dezvoltarea unei masini autonome ar putea restabili compania ca lider in aceasta zona.

Din punct de vedere al tehnologiei, proiectul Volvo este similar cu sisteme dezvoltate anterior de Google si General Motors. Autoturismele se ghideaza printr-o retea de camere video, lasere si senzori care monitorizeaza drumul si imprejurimile. La interior vor fi implementate tehnologii care observa comportamentul conducatorului auto, inclusiv daca acesta este atent sau manifesta semne de oboseala.

Compania sustine ca "ingredientul cheie" este echiparea automobilelor cu internet wireless. Astfel, toate masinile aflate pe un segment de drum sau intr-o zona pot comunica rapid intr-o retea, adaptandu-se la miscarile si intentiile participantilor la trafic.