Dublu succes pentru tehnologia cu supraalimentare dubla – „Cel mai bun motor nou al anului 2006” – propulsorul de pe Golf GT

„Premiul international cel mai bun motor al anului 2006”, pentru motorul Twincharger TSI de la Volkswagen

Noul concept de motor, dotat cu tehnologia de supraalimentare dubla, constand dintr-o turbina de supraalimentare si un turbocompresor, a impresionat expertii din intreaga lume. Noul motor de 1,4 litri, dezvoltand o putere de 170 CP, a obtinut doua premii la competitia „Premiile internationale cel mai bun motor al anului 2006”.
Noul Twincharger s-a clasat pe primul loc la categoria “1 - 1,4 litri”. In plus, a fost votat de catre juriu drept „Cel mai bun motor al anului 2006”.

Constructorii de la Volkswagen au combinat conceptul inovator de dimensiuni reduse cu o turbina de supraalimentare, care functioneaza in gama de turatii mici a motorului, si un turbocompresor. Succesul poate fi constatat atat in ceea ce priveste puterea (170 CP), cat si consumul (7,2 litri/100 km). Motoul “putere maxima – consum minim” ilustreaza perfect avantajele conceptului TSI.

Juriul care decerneaza „Premiile internationale cel mai bun motor al anului 2006” este compus din 61 de jurnalisti auto din 29 de tari. Aceasta competitie este organizata in fiecare an de cel mai mare grup de publicatii tehnice auto din Marea Britanie.

Iata cateva din comentariile membrilor juriului:

„Aceasta directie de tip „hibrid" este conceptul ce va fi valabil in urmatorii 10 ani. Turbinele si compresoarele ofera largi oportunitati de explorare – acesta este un inceput exceptional iar, din punctul meu de vedere, este, de departe, cel mai bun concept nou” – Matt Davis, jurnalist independent, Italia.

„Probabil ca este cea mai sofisticata tehnologie disponibila astazi” - Arturo de Andrés, Automóvil, Spania.

„Din nou, Volkswagen TSI se remarca prin puterea oferita per litru de cilindree, ca si prin interesul tehnologic starnit” - Jim Kenzie, The Toronto Star/ jurnalist independent/Prezentator TSN TV, Canada.

„Un motor de 1,4 litri care „gandeste” ca unul de 2 litri” – Gary Tsang, Automobile, China.

„Un motor remarcabil, care demonstreaza un potential imens pentru alte motoare viitoare, atat in ceea ce priveste puterea dezvoltata cat si economicitatea, in conditii de incarcare partiala” - Jeroen Jongeneel, De Telegraaf, Olanda.

„Ce combinatie eleganta de tehnologii, o cilindree uimitor de rafinata si mica cu patru cilindri in line, o turbina de supraalimentare si un turbocompresor, coordonate fara cusur!” – Jack Yamaguchi, jurnalist independent, Japonia.

“1,4 litri si 170 CP? Acesta este motorul la care trebuie sa fi visat din totdeauna orice inginer. Volkswagen a rezolvat problema sincronizarii a doua tehnologii diferite” - Halit Bolkan, Turcia.

„O supraalimentare geniala, cu doua sisteme considerate pana acum ca doua modalitati total diferite de amplificare a puterii motorului. Noul Volkswagen a dovedit ca aceste solutii pot conlucra cu succes” - Gabor Szecsenyi, Auto2, Ungaria.

Productia propulsorului de 1,4 litri TSI a inceput pentru doua clase de performanta. Instalat in modelul sportiv Golf GT, motorul de 1,4 litri TSI cu o putere de 170 CP are nevoie de doar 7,2 litri de benzina Super plus la 100 de kilometri. Pe sosele din afara orasului, noul Twincharger consuma numai 5,9 litri. Volkswagen Golf GT este disponibil cu motorul TSI incepand de la 22.500 Euro.

Pe modelul Touran, noul TSI dezvolta 140 CP si consuma 7,5 litri in trafic combinat si 6,2 litri in conditii extra urbane.

Acesta este cel de-al treilea premiu obtinut de Volkswagen pentru noul motor cu dubla supraalimentare. Toamna trecuta, Volkswagen a primit premiul pentru produse noi, acordat de cea mai mare revista de stiinta, Popular Science, din Statele Unite, iar in primavara anului 2006 i s-a acordat premiul Paul Pietsch.

Despre VW 1,4 TSI :

"Inovatia de a combina un turbocompresor cu o turbina de supraalimentare pentru a oferi cele mai bune performante din lume dovedeste ca motorul cu ardere interna mai are inca multe de oferit" Frank Markus, Motor Trend.

Citeste si:

„Din nou, Volkswagen TSI se remarca prin puterea oferita per litru de cilindree, ca si prin interesul tehnologic starnit” - Jim Kenzie, The Toronto Star/ jurnalist independent/Prezentator TSN TV, Canada.

„O aplicatie fara cusur a tehnologiei de crestere a performantelor si reducere a consumului de combustibil” - Graham Johnson, Co-presedinte al competitiei Premiile Internationale Cel Mai Bun Motor al Anului.

„Un motor remarcabil, care demonstreaza un potential imens pentru alte motoare viitoare, atat in ceea ce priveste puterea dezvoltata cat si economicitatea, in conditii de incarcare partiala” - Jeroen Jongeneel, De Telegraaf.

„O combinatie inteligenta de super-supraalimentare si performante uluitoare” - Costas Cavathas, 4-Wheels.

„Probabil cea mai sofisticata tehnologie disponibila astazi” - Arturo de Andrés, Automóvil.

„Un motor de 1,4 litri care „gandeste” ca unul de 2 litri” – Gary Tsang, Automobile.

“Acesta este viitorul: putere continua, cuplu mare, fara intreruperi in suplimentarea puterii, nu e nevoie sa fortezi acceleratia!” Halit Bolkan

„Sa obtii o putere de 170 CP de la un motor de 1,4 litri cu patru cilindri este o realizare in sine” - Farah Alkhalisi, 4Car.

„Corect in toate privintele, redefineste notiunea de „reducere a dimensiunilor” si optimizeaza performantele, consumul eficient de combustibil si controlul emisiilor” - Jack Yamaguchi, journalist independent.

„Ce combinatie eleganta de tehnologii, o cilindree uimitor de rafinata si mica cu patru cilindri in line, o turbina de supraalimentare si un turbocompresor, coordonate fara cusur!” – Jack Yamaguchi, jurnalist independent.

“1,4 litri sI 170 CP? Acesta este motorul la care trebuie sa fi visat din totdeauna orice inginer. Volkswagen a rezolvat problema sincronizarii a doua tehnologii diferite” - Halit Bolkan.

„Aceasta directie de tip „hibrid" este conceptul ce va fi valabil in urmatorii 10 ani. Turbinele si compresoarele ofera largi oportunitati de explorare – acesta este un inceput exceptional iar, din punctul meu de vedere, este, de departe, cel mai bun concept nou” – Matt Davis, jurnalist independent.

„O supraalimentare geniala, cu doua sisteme considerate pana acum ca doua modalitati total diferite de amplificare a puterii motorului. Noul Volkswagen a dovedit ca aceste solutii pot conlucra cu succes” - Gabor Szecsenyi, Auto2.

„Combinand o putere de invidiat cu economia de combustibil, micul Volkswagen turbo ar putea fi deschizatorul unei noi ere pentru motoarele pe benzina” – Massimo Nascimbene, jurnalist independent.

Rezultate:

1,8 litri – 2 litri

218 - Volkswagen/Audi, 2 litri, 4 cilindri, Turbo FSI (A3, A4, Golf GTi, Skoda Octavia, Seat Leon, A6)
131 - Honda, 2 litri, 4 cilindri, i-VTEC (Civic Type-R)
126 - Honda, 2 litri, 4 cilindri (S2000 (Europa/Asia))
115 - Toyota diesel 2,2 litri, D-CAT (Avensis, Corolla Verso, RAV4, Lexus IS220d)
108 - BMW diesel, 2 litri (X3, 120d, 320d, 520d)
97 - Renault/Nissan diesel, 2 litri (Laguna, Mégane, Laguna)

1 litru – 1,4 litri

264 - Volkswagen 1,4 litri, TSI (VW Golf)
250 - Honda Hybrid, 1,3 litri IMA (Civic)
188 - Fiat-GM diesel, 1,3 litri (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)
103 - Peugeot-Citroën/Ford diesel, 1,4 litri (Citroën C2, C3, Xsara, Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/Demio, Peugeot 1007, 307)
52 - Toyota diesel, 1,4 litri (Yaris/Echo/Vitz, MINI)
50 - Volkswagen 1,4 litri, FSI (GDI) (VW Polo, Golf)

Cele mai bune motoare noi, 2006

250 - Volkswagen 1,4 litri, TSI (VW Golf)
196 - Toyota 3,5 litri V6 Hybrid (GS450h)
123 - Chevrolet 7 litri V8 (Corvette Z06)
117 - Mercedes-AMG, 6,2 litri (CLK, ML)
102 - Porsche 3,4 litri, Flat Six (Cayman)
81 - Honda 1,8 litri (Civic)