David ne-a spus, in cadrul modulului desfasurat pe Aeroportul Baneasa cu opt modele BMW M, ca pentru a conduce cu viteza si a fi in siguranta trebuie sa avem cat mai mult contact cu masina. Pasii pe care trebuie sa ii urmam ii gasiti mai jos.

Inaltimea scaunului
Primul lucru care se regleaza la pozitia corecta la volan este inaltimea scaunului, pentru a avea o privire de ansamblu asupra masinii. "Este foarte important sa vedeti unde calca rotile masinii si sa vedeti intotdeauna capota masinii. Daca stati sub acest unghi este foarte dificil de observat unde calca rotile. In mod normal nu veti observa asta cand conduceti incet sau in afara localitatii, dar cand sunteti intr-o situatie de urgenta sau va doriti sa mergeti tare doar din aceasta pozitie va veti da seama ca aveti o vedere de ansamblu perfecta asupra masinii", spune David.

Reglajul scaunului fata-spate
Urmatorul lucru este reglajul scaunului fata-spate. Pentru a afla daca suntem destul de aproape de pedale apasam ambreiajul sau frana sau punem piciorul pe pedala de relaxare din margine. Cu una din aceste pedale apasate la maxim trebuie sa ramana un unghi in genunchi.

"Unghiul genunchiului il urmarim din doua considerente, odata pentru ca imi da posibilitatea sa apas cu puterea maxima, pentru ca daca as sta foarte departe si ar trebui sa ma intind dupa pedala atunci parte din forta pe care pot sa o pun se pierde si al doilea este din punct de vedere al sigurantei pasive, la un impact frontal in momentul in care aveti piciorul intins pe pedala de frana toata forta impactului este preluata de sold si se poate disloca. In momentul in care genunchiul este flexat acea forta de impact este impinsa in genunchi si scade considerabil efectul unui astfel de impact", mai spune pilotul.

Spatarul
Dupa ce am reglat si pozitia scaunului fata-spate, urmeaza sa reglam spatarul. Spatarul este indicat sa fie drept la 90 de grade sau foarte putin lasat pe spate. Trebuie sa fie drept pentru ca ofera suport in momentul in care apasati frana puternic, daca ar fi pe spate atunci foarte usor in momentul in care ati apasat frana de urgenta puteti iesi din scaun si atunci din nou parte din forta de apasare pe pedala de frana se pierde in corp.

Daca corpul sta pe spate, nu la 90 de grade, tinde sa se relaxeze. Daca corpul sta drept il obligam sa stea atent.

Pozitia volanului sus-jos
Pozitia volanului se regleaza intai sus-jos astfel incat sa vedem tot bordul masinii prin gaura volanului. Este important sa avem toate informatiile de la bord in fata.

Pozitia volanului fata-spate
Trebuie sa avem 30-40 de cm intre volan si corp, trebuie sa ramana un unghi la coate in momentul in care punem mainile pe volan.

Citeste si:

"In momentul in care manevram volanul urmarim trei lucruri distincte: control, siguranta si confort. Controlul optim ne permite sa viram stanga sau dreapta fara sa iesim din scaun. De asemenea, eficienta airbag-ului este maxima la distanta de 30-40 cm de piept. Daca sunteti prea in spate airbag-ul se umfla si veti veni din spate sa il loviti, daca sunteti prea aproape are o putere care te poate rani", a adaugat David.

Reglajul tetierei
Nivelul ochilor trebuie sa fie la nivelul de mijloc al tetierei, pentru ca aceasta aici ne ofera suportul in cazul unui impact din spate.

Centura de siguranta
Dupa ce ne-am pus centura de siguranta trebuie sa tragem de ea de doua ori in spate, in acel moment ea stie unde suntem si de unde sa ne protejeze. Protectia ei este ineficienta daca o tragem si o lasam asa.

Oglinzile
Oglinzile trebuie sa fie reglate astfel incat cu o treime vedem masina si cu doua treimi afara.

Mainile pe volan
Pozitia corecta la volan este sa tinem mainile la 9:15. "Volanul se impinge, nu se trage. In momentul in care viram incepem virajul cu ambele maini pana in momentul in care mana ajunge in dreptul piciorului, aceasta se deschide si ramane acolo pentru siguranta, iar mana cealalta impinge volanul. Daca ne impingem in volan ne fixam mai bine in scaun, devenim una cu masina", a spus David.

Cum sa abordam curbele
"In momentul in care deschidem volanul pentru a pune masina pe linie dreapta incepem sa deschidem si acceleratia, cand volanul este deschis la maxim si acceleratia este la maxim. Niciodata nu deschideti acceleratia cu volanul virat pentru ca va favoriza foarte mult subvirarea", a spus David.

Privirea
Pilotul mai spune ca este foarte important unde ne uitam cand luam un viraj. "Trebuie sa va uitati exact unde vreti sa va duceti", spune David.

Claudiu David a debutat in raliu in anul 2000. Victorii: Raliul Pietricica 2006, Raliul Tara Barsei 2006, la Gr H, trofeul N1,6 si o victorie de proba speciala pe zapada. Titluri: 2005, 2004 campion national in trofeul N1.6.