Modelul Euro5 cu emisii de 104 grame CO2/km are un singur nivel de echipare, denumit HYbrid4, si un pret de 38.500 euro cu TVA. Hibridul de 200 CP este cu aproape 10.000 de euro mai scump decat modelul diesel de 2 litri 163 CP cu echiparea Allure. Cel mai ieftin 3008, cu motorul de 1,6 litri benzina 120 CP, costa 21.000 de euro, iar prin oferta companiei ajunge la 18.200 euro cu TVA.

Cum merge Peugeot 3008 HYbrid4

Crossover-ul hibrid 3008 are patru moduri de operare, Auto (motorul electric si motorul diesel functioneaza alternativ sau impreuna), ZEV (masina merge doar cu motorul electric), 4WD (tractiune integrala - rotile spate sunt actionate de motorul electric, in timp ce rotile de pe fata sunt actionate de cel termic) si Sport (permite schimbarea mai rapida a vitezelor si un regim al motorului mai ridicat fata de modul auto).

Spre deosebire de multe masini hibrid, 3008 HYbrid4 reuseste sa mearga in traficul urban aproape jumatate din timp in mod electric, iar sistemul Start/Stop opreste masina ori de cate ori este cazul chiar si dupa porniri-opriri succesive la cateva secunde.

Dupa 100 de km parcursi prin oras am inregistrat un consum de 5,5%, similar cu cel extraurban.

Consumul inregistrat de motorul diesel pe autostrada la o viteza de 100 km/h a fost de 5%. Din pacate, motorul electric functioneaza la viteze mult mai mici, de aceea in afara orasului masina ruleaza aproape numai cu motorul diesel. Francezii spun ca hibridul consuma cu 35% mai putin decat un model diesel.

Pentru a ne ajuta sa intelegem cum functioneaza hibridul, inginerii au afisat pe tabloul de bord un contor de putere, ce indica fazele de reincarcare si intervalul de functionare optim (ECO).

Citeste si:

Pe display-ul de 7" observam cand se incarca bateria si cand rulam in modul 100% electric. La plecarea de pe loc pe display putem vedea cum masina este propulsata de motorul electric iar daca apasam acceleratia mai puternic intervine si motorul diesel. La decelerare si franare bateria incepe sa se incarce.

Peugeot 3008 HYbrid4 arata ca o masina ideala pentru vacanta, este un crossover cu un parbriz imens, plafon panoramic, multe spatii de depozitare, este confortabil si ofera mult spatiu, este bine izolat fonic, mai putin in depasiri cand motorul diesel de 2 litri turat devine cam zgomotos.

Este interesant felul in care 3008 hibrid se schimba din modul de mers electric, foarte lin si silentios, in cel sportiv, in care masina de 200 CP te lipeste de scaun si incepe sa urce in ture. Asocierea motorului termic cu propulsorul electric optimizeaza capacitatea celor patru roti motoare si fac masina mai stabila, crescand senzatiile la volan. Masina de 1.600 kg accelereaza pana la 100 km/h in 9,2 secunde si poate rula cu o viteza maxima de 190 km/h.

Hibridul de 38.000 de euro vine cu foarte multe dotari, Display frontal Head-up, faruri automate + stergatoare automate, faruri diurne cu LED, frana de mana electrica + asistare la pornirea in panta, geamuri laterale spate cu tenta inchisa, regulator + limitator viteza, sistem de navigatie 3D, radio CD MP3 + comenzi audio pe coloana de dierctie, jante aliaj 17” + Kit reparatie pana, aer conditionat automat bi-zona, plafon transparent, scaune fata incalzite, asistenta parcare fata + spalator faruri.

Mai multe informatii despre modelul Peugeot 3008 HYbrid4 sunt disponibile aici.

Detalii tehnice: Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDI 163CP BMP6 + Electric Hybrid4

Motor: 2 litri diesel
Transmisie pilotata (automata) cu 6 trepte
Putere maxima: 163 CP/3.750 rpm
Cuplu maxim: 300 Nm/1.580 rpm
Viteza maxima: 191 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 9,2 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 4,1/ 3,9/ 4,0
Capacitate rezervor: 56 litri
Volum portbagaj: 420 litri/ 1.500 litri
Lungime: 4,36 metri
Latime: 1,83 metri
Inaltime: 1,61 metri
Emisii CO2 g/km: 104 g/km
Masa proprie (kg) 1.660