Toyota Motor Corp. a vandut in trimestrul al treilea 2,5 milioane de autovehicule, in urcare cu 2,8% fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut, potrivit datelor prezentate luni de cea mai mare companie japoneza, preluate de Bloomberg.

General Motors a anuntat pentru aceeasi perioada vanzari in urcare cu 5,5%, la 2,4 milioane autovehicule, scrie Mediafax.

Locul al treilea revine grupului german Volkswagen, cu 2,33 milioane unitati.

Astfel, Toyota si GM au facut din nou schimb de locuri, dupa ce grupul american a preluat prima pozitie in trimestrul al doilea.
Toyota a fost insa cel mai mare producator auto la nivel mondial in primele noua luni ale anului, cu 7,41 milioane autovehicule vandute, fata de 7,25 milioane in cazul GM, respectiv 7,03 milioane la Volkswagen, potrivit datelor prezentate de cele trei companii.

Citeste si:

Analistii anticipeaza ca Toyota va inregistra in acest an un profit record. In trimestrul al treilea, profitul grupului japonez a urcat cu 72%, la 4,6 miliarde de dolari, de trei ori mai mult fata de rezultatul GM si cu 70% peste castigurile Volkswagen, potrivit estimarilor analistilor contactati de Bloomberg.

Succesele recente ale Toyota reflecta impactul politicii economice a guvernului condus de premierul Shinzo Abe, care a introdus, in parteneriat cu banca centrala, masuri agresive de consolidare a competitivitatii exporturilor industriei japoneze. Yenul s-a depreciat puternic in urma acestor masuri, economia creste din nou dupa cinci ani consecutivi de recesiune, iar inflatia este in urcare dupa 15 ani de deflatie.

Increderea in randul marilor producatori japonezi de bunuri este la maximul ultimilor 6 ani, iar preturile actiunilor companiilor nipone au atins cele mai ridicate niveluri din ultimii 50 de ani.

Yenul s-a depreciat cu aproximativ 11% in acest an in raport cu dolarul SUA, sprijinind exportatorii japonezi in raport cu rivalii din Statele Unite.