Cresterea Mercedes, al treilea producator de autoturisme premium la nivel mondial dupa BMW si Audi, se datoreaza in principal modelelor compacte, cu o majorare de 64% a cererii pentru modelele Clasa A, Clasa B si CLA, scrie Mediafax.

Compania controlata de grupul Daimler a inregistrat cresteri mai puternice decat Audi atat in Europa, cat si in SUA.

Decalajul Mercedes-Benz fata de Audi s-a retrans astfel anul trecut la numai 113.800 autovehicule, fata de 135.000 in 2012.

"Am incheiat cel mai bun an al marcii Mercedes-Benz. Strategia noastra de crestere functioneaza", a declarat Dieter Zetsche, directorul general al Daimler, intr-un comunicat publicat vineri.

Zetsche a promis ca va recastiga pana la sfarsitul deceniului primul loc in topul vanzarilor de automobile premium la nivel mondial, pierdut in 2005 de Mercedes in favoarea BMW.

Actualul lider nu a anuntat inca vanzarile pentru anul trecut.

Citeste si:

Mercedes-Benz va lansa pana in 2020 un numar de 13 modele complet noi, fara predecesor. Compania va revigora de asemenea gama Clasa C, cel mai bun motor de vanzari al companiei.

Modelul coupe cu 4 usi CLA, lansat anul trecut, a contribuit semnificativ la cresterea popularitatii marcii germane in randul consumatorilor mai tineri.

"CLA a ajutat Mercedes sa se extinda dincolo de generatia nascuta dupa razboi, catre generatiile X si Y. A redus cu 10 ani varsta medie a clientilor fata de modelul entry anterior, Clasa C", comenteaza pentru Bloomberg un analist al Frost & Sullivan.

Actiunile Daimler au urcat vineri la Frankfurt cu 0,8% si afiseaza un castig de 45% pe ansamblul ultimelor 12 luni. Compania are o capitalizare de piata de 66,8 miliarde euro.

Vanzarile Audi au crescut anul trecut cu 8,3%, la 1,58 milioane de automobile, a anuntat joi divizia Volkswagen.

Volkswagen mai detine Porsche si Bentley pe segmentele premium, de lux si super-lux, in timp ce BMW controleaza si Rolls-Royce.