Volvo sustine ca magnetii, spre deosebire de echipamente cu transmisie electronica, nu depind de conditiile meteorologice nefavorabile, ploaie si zapada, astfel incat pot ghida masini de-a lungul drumului.

Suedezii au testat o masina cu senzori pe un drum incorporat cu magneti pentru a determina cat de precis pot discerne pozitia si au aflat ca marja este de circa 10 cm.

Citeste si:

Inginerii au aflat ca un autoturism care circula cu peste 145 km/h ar avea nevoie de o rata de esantionare de cel putin 400 de citiri pe secunda.

Volvo a construit un dispozitiv, cu cinci module de senzori, care permite pana la 500 de citiri pe secunda, deci o viteza de peste 150 km/h.

In ciuda rezultatelor pozitive, Volvo isi da seama ca in prezent costurile ar fi prea mari pentru a fi implantati magneti in sosele. Pentru 50.000 de magneti, costul ar fi de aproximativ 109 dolari pe unitate. Pe o sosea cu doua benzi sunt necesare sapte linii paralele de magneti la o distanta de 2,8 metri.