Cea mai vanduta marca a fost Skoda, cu un total de 10.784 de unitati, cu 36% peste nivelul din intervalul ianuarie-iulie 2005. Volkswagen a comercializat 9.268 de unitati, bifand o crestere de 39 de procente, in timp ce Seat a urcat cu 30%, iar Audi are cifre de vanzari cu 27% mai bune.

Singura marca a grupului care a inregistrat scaderi este Porsche, despre care reprezentantii companiei spun ca si-a atins potentialul de vanzari in Romania si sta mult mai bine decat in tarile vecine.

"Trendul crescator al anului trecut s-a mentinut pentru piata de import. Speficic pentru marcile noastre se remarca aprecierea de care se bucura noile modele prezentate pe piata in ultimul an, dintre care se evidentiaza Volkswagen Passat si Audi Q7", a spus pentru NewsIn, directorul general al Porsche Romania, Brent Valmar.

El a adaugat ca "rezultatele modelelor nou-venite pe piata pentru fiecare marca, multe dintre ele cu comenzi in avans, cum ar fi Audi Q7, Seat Leon si Volkswagen Eos, alaturi de serviciile avantajoase de finantare, s-au vazut in cifrele de vanzari din finalul fiecarei luni".

Cifrele arata ca Ibiza a fost cel mai vandut model Seat, cu 40% din vanzarile marcii iberice. Audi Q7 lansat in martie are o cincime din vanzarile marcii germane, in timp ce Volkswagen Eos, desi s-a vandut in mai putin de 40 de unitati, este liderul segmentului cabrio din Romania.

Citeste si:

Valmar a explicat cresterea si prin succesul tehnologiilor Volkswagen, care au facut ca Skoda Octavia Tour sa fie cel mai vandut diesel al grupului. Tinta pentru acest an este comercializarea a 37-38.000 de unitati, cu 20% mai mult decat in 2005 cand Porsche Romania a vandut 32.000 de unitati. Grupul a vandut in medie anul acesta 3.300 de unitati lunar, in timp ce luna trecuta a fost una din cele mai bune, cu vanzari ce s-au apropiat de 3.900 de unitati.

Directorul general al grupului considera ca tinta pentru 2006 va fi atinsa, iar vanzarile vor primi un impuls si din partea programului de innoire a parcului auto, unde grupul are 1.664 de locuri, o zecime din total. Reprezentantii companiei nu au comunicat numarul celor care si-au luat automobile noi prin programul "Rabla".

Importatorul tinteste astfel o crestere a vanzarilor peste media pietei, prognozata la 5-10% de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).

Grupul Porsche a fost anul trecut liderul importatorilor romani de automobile, cu 26% din piata masinilor noi, urmat de Renault-Nissan cu 22% si tiriac Auto cu 14% din piata.

Doua dintre marcile grupului au intrat anul trecut in topul celor mai vandute cinci marci de masini pe piata romaneasca. E vorba de Skoda si Volkswagen, care au ocupat locurile patru si cinci, in spatele trio-ului fruntas Dacia-Renault-Daewoo. Conform celor mai recente statistici APIA, ierarhia s-a pastrat neschimbata si in prima jumatate a lui 2006.