Fata de 2008 transportul in grupaj a crescut cu 8%

“Dupa 2009, piata transporturilor a inceput sa urce, in 2011 a avut o mica scadere, insa din 2012 a inceput sa fie din nou pe crestere, dar cu procente mici. Anul acesta, anul viitor, ar trebui sa ajungem la nivelul din 2008. Nu se mai intampla precum in 2007-2008, cresterile sunt mult mai mici, sub 5%. In prezent, problema este ca muncesti mai mult si castigi mai putin, lumea este foarte atenta la costurile de operare si implicit de transport. Fata de 2008 transportul in grupaj a crescut cu 7-8%, lumea se uita cu atentie la costuri”, spune Radu Dinescu.

Este timpul reinnoirii flotelor

Fata de anii de crestere a pietei de transporturi de marfuri, in prezent situatia este mult mai usor de anticipat. "Se ajunge intr-o predictibilitate pentru toata lumea, nu mai stai 6 luni sa primesti un camion sau o semiremorca. Au trecut 7 ani de la momentul dificil, vehiculele cumparate atunci au fost utilizate, este timpul sa se reinnoiasca flotele. Cei care opereaza pe Europa de Vest isi cumpara vehicule noi pentru ca normele Euro6 iti aduc niste avantaje vis-a-vis de costurile de operare pentru ca se plateste utilizarea infrastructurii pe km si se tine cont de nivelul de poluare si acesta va intra din ce in ce mai mult in calculul de folosire a infrastructurii, o sa fie obligatoriu sa intre in viitorul apropiat si sunt alte firme care cumpara Euro5, fabricate intre 2005 si 2015. Aproximativ 40% din piata de autovehicule de transport rutier de marfa are varsta intre 5 si 10 ani. Acestea sunt vehicule folosite mai mult in regim zonal decat Europa de Vest", a adaugat Radu Dinescu.

Piata romaneasca a transportatorilor de marfa s-a ridicat in ultimii ani la circa doua miliarde de euro. In Uniunea Europeana, transportul rutier se ridica la aproximativ 300 de miliarde euro si reprezinta aproximativ 2% din PIB-ul UE, potrivit Comisiei Europene. Transportul rutier asigura in UE peste 70% din circulatia marfurilor pe cale terestra.

UNTRR

Salariile in transporturi s-au dublat in ultimii 10 ani in Romania

Bulgaria si Romania sunt singurele tari din Europa unde costurile cu forta de munca in transporturile internationale de marfuri s-au dublat in ultimii 10 ani, cu toate acestea se mentin in continuare ca avand cele mai mici salarii, a declarat Menno Menist, directorul companiei olandeze de consultanta Panteia.

Salariile in transporturi, duble fata de acum 10 ani

Salariile in transporturi, duble fata de acum 10 ani

Citeste si:

Costul fortei de munca in Europa de Est

Costul fortei de munca in Europa de Est