"Contractul pentru modernizarea celor 30 de vagoane este de peste 44 milioane lei si a fost incheiat in urma cu doi-trei ani. Un singur vagon a fost modernizat, dar nu a fost pus inca in circulatie", au declarat vineri reprezentantii companiei, informeaza Mediafax.

Primul vagon a fost furnizat la finalul anului 2015 si va intra in circulatie in perioada urmatoare.

"Vagoanele pot circula cu viteza maxima de 160 km/h, indeplinesc cerintele de operabilitate si dispun de sisteme de climatizare si informare", arata CFR Calatori intr-un comunicat.
Tot in 2016 este prevazuta de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, suma de 100 de milioane de lei pentru achizitia de rame electrice. Acestea vor fi destinate transportului feroviar de pasageri pe distante medii, in special pe sectoarele reabilitate Bucuresti - Constanta, Bucuresti - Brasov, dar si pe Bucuresti - Craiova.

Citeste si:

"Este important sa cumparam pentru CFR Calatori si pentru Romania materialul rulant de care avem nevoie, care sa corespunda si sa faca fata conditiilor din tara noastra. Incepand din acest an sunt sanse reale de a incepe reinnoirea parcului activ al CFR Calatori. Sunt investitii absolut necesare pentru imbunatatirea serviciilor companiei, astfel incat sa putem oferi pasagerilor nostri conditii decente de calatorie", a declarat directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes.

De asemenea, CFR Calatori dispune de alte 126 de milioane de lei pentru asigurarea cofinantarii proiectelor de achizitie material rulant din fonduri prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 sau prin alte scheme de finantare.