Registrul Auto Roman (RAR) a verificat 81.702 de vehicule in perioada 5 ianuarie-31 decembrie 2015, iar 4.535 dintre acestea (5,55%) prezentau pericol iminent de accident, in special din cauza defectiunilor majore la sistemul de franare si la directie.
Directorul general al RAR, George-Adrian Dinca, sustine ca rezultatele controalelor desfasurate in trafic nu reflecta starea generala a parcului auto din Romania, deoarece echipajele mixte RAR - Politie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defectiuni, conform Mediafax.
In aceste situatii una dintre masurile luate a fost retinerea certificatului de inmatriculare, care poate fi redobandit numai dupa efectuarea unei inspectii tehnice la reprezentantele Registrului Auto Roman
"Prin controalele tehnice pe care le facem zilnic, eliminam de pe sosele vehiculele care pun in pericol siguranta participantilor la trafic. Este contributia noastra substantiala la a avea un parc auto cat mai sigur in Romania", a declarat Dinca intr-un comunicat.
In urma controalelor mixte desfasurate la nivel national de Registrul Auto Roman si Politia Rutiera, pe parcursul anului 2015 au fost aplicate 29.864 sanctiuni, au fost retinute 772 de permise de conducere si 22.817 de certificate de inmatriculare si au fost imobilizate 180 de autovehicule. Cand vehiculul este imobilizat de politie ca urmare a defectiunilor constatate, inspectorii RAR procedeaza la anularea inspectiei tehnice periodice. Aceasta masura a fost luata in cazul a 73 dintre vehiculele verificate.
Citeste si:
Din totalul autoturismelor, autoutilitarelor, motocicletelor si remorcilor oprite, 53,85% (43.995) au prezentat diferite probleme tehnice sau legate de acte iar 32.694 (40%) au fost respinse pentru ca au fost considerate neconforme din punct de vedere al securitatii rutiere (inspectorii RAR au constatat proasta functionare a instalatiei electrice de iluminare si semnalizare, defectiuni ale sistemului de franare, starea necorespunzatoare a sasiului, caroseriei sau pneurilor, jocuri anormale in mecanismul de directie sau in articulatiile puntilor fata si spate).
Din totalul vehiculelor verificate, 2.332 (2,8%) au fost neconforme din punct de vedere al dovezii de efectuare a inspectiei tehnice periodice (dovada de efectuare a ITP expirata, dovezi de efectuare a ITP false).
In urma analizei emisiilor poluante, la 17.962 (21,98%) dintre autovehiculele oprite, inspectorii RAR au constatat depasirea nivelului maxim admis la 27,03%, respectiv 4.856 vehicule.
Citeste si:
Din totalul vehiculelor controlate in trafic de inspectorii RAR anul trecut, aproximativ 27% dintre ele au fost mai vechi de 15 ani, 32,35% aveau intre 11 si 15 ani, iar 12,34% aveau intre 9 si 10 ani. Au fost oprite si vehicule mai noi: 4,74% aveau intre 1 si 3 ani si 24,04% intre 4 si 8 ani.
Procentajul de respingere in functie de vechime arata ca 63,07% dintre vehiculele mai vechi de 15 ani au prezentat diferite neconformitati, fata de 48,01% dintre cele cu varsta cuprinsa intre 6 si 8 ani sau 28,47% la cele mai noi de trei ani.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: