Daca luam in calcul un pret mediu de 13.000 de euro pentru masinile exportate, valoarea acestora a depasit 2,3 miliarde de euro, potrivit estimarilor News.ro.

Modelul cu cele mai mari exporturi a fost Dacia Duster, cu 100.182 3.700 de masini, in crestere cu 19,8% fata de primele cinci luni din 2014, urmat de Dacia Sandero, cu 27.078 unitati vandute peste granite (-7%), Ford B-MAX - 23.254 unitati (11,7%), Logan MCV, care a exportat 20.382 de masini (+0,9%) si Dacia Logan, cu 11.201 de unitati trimise peste granite, in scadere cu 66,1%, comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Datele APIA mai arata ca in primul semestru din 2016 s-au fabricat 201.274 autovehicule, cu 5,3% mai putin decat in perioada similara din 2015, dar cu 15,7% mai mult decat in luna precedenta (mai). Dintre acestea, 178.017 au fost produse de catre Dacia si 23.257 de catre Ford.

Volumele cele mai mari le-a inregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 103.473 unitati (cu 19.9% mai mult decat in primele sase luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (31.122 unitati, cu 6,7% mai putin decat in 2015), Ford B-MAX (23.257 unitati, cu 11,7% mai putin decat in 2015), Dacia Logan MCV (22.560 unitati, +6,7%), si Dacia Logan (20.862 unitati, cu 53,3% mai putin fata de 2015).

In primul semestru din 2016, piata auto romaneasca (autoturisme + vehicule comerciale) sa crescut cu doar 10,2%, comparativ cu aceeasi perioada din 2015. In interiorul acestei cresteri, autoturismele au un avans de 6,1%.

Cu aproape 12.600 de autoturisme noi vandute, iunie a fost cea mai buna luna din ultimii sase ani, in conditiile in care ultima luna in care s-au vandut peste 12.000 de masini a fost iunie 2010, cu aproape 13.900 de unitati livrate, potrivit datelor APIA.

Citeste si:

”In ceea ce priveste raportul persoana fizica/persoana juridica, vanzarile de autoturisme realizate in iunie 2016 au fost intr-un relativ echilibru (46% PF vs. 54% PJ), in timp ce pe ansamblul celor sase luni din acest an, acest raport este net in favoarea persoanelor juridice (79%). Aceste date arata in mod elocvent, efectul de asteptare generat in piata de catre programul “Rabla” care, in acest an, a intarziat extrem de mult, startul efectiv fiind in 14 iunie”, se arata intr-un comunicat al APIA.

Aceleasi date arata ca, in primele sase luni din 2016, importurile de autoturisme rulate au crescut si ele comparativ cu 2015, cu 24%, ceea ce face ca raportul dintre cele rulate si cele noi sa fie unul in crestere, respectiv de aproximativ 4 autoturisme rulate la unul nou.

In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa domine piata cu o pondere de 52%, in scadere fata de aceeasi perioada din 2015, cand, dupa primele sase luni, ponderea acestora era de 54,9%. Si masinile cu "emisii zero" sunt tot mai cautate si pe piata romaneasca, unde vanzarile de autoturisme electrice si hibride noi au crescut cu aproape 50% in primele sase luni din acest an, la 307 unitati, fata de 205, cate s-au vandut in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit APIA.

In functie de tara de provenienta a autoturismelor, situatia se prezinta astfel: 26,9% sunt autohtone, 21,8% sunt fabricate in Germania, 12,3% sunt din Cehia, 8,5% provin din Spania si 8,3% din Franta.

In acest context, vanzarile de autoturisme din productia autohtona au scazut puternic in primul semestru al anului 2016, respectiv cu 18,7% fata de aceeasi perioada din 2015, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au inregistrat o crestere consistenta, de 19,5%.