PSA Peugeot Citroen se asteapta sa vanda 270.000 de vehicule ale celor doua marci, prin compania DPCA, creata in parteneriat cu Dongfeng, fata de 180.800 anul trecut, adica o crestere de aproape 50% in termeni anuali, a precizat recent directorul grupului pentru China, Claude Vajsman.

Noua uzina a companiei DPCA va permite productia a 150.000 de noi masini pe an, ceea ce duce capacitatea totala anuala de productie la 450.000 de vehicule, potrivit NewsIn.

Dedicata gamei medii superioare a grupului, noua fabrica de la Wuhan va produce in prima faza nouul model Citroen C5, din care grupul se asteapta sa vanda intre 4.000 si 5.000 de exemplare pe luna de la comercializarea sa, incepand din 2010.

PSA mizeaza pe efectul de piata, dupa ce China a devenit in acest an prima piata auto la nivel mondial, iar vanzarile de masini in China au crescut cu aproape 38% in primele zece luni ale anului, la 10,89 milioane de vehicule, potrivit Asociatiei chineze a constructorilor auto.

De altfel, PSA conteaza si pe produse, dorind sa ofere modele adaptaze clientelei chineze, dupa un an 2008 dificil. Cele 180.800 de masini ale celor doua marci franceze vandute in 2008 au reprezentat o scadere cu 12,7% fata de 2007, pe o piata care a avansat cu 8%, potrivit statisticilor chineze.

PSA a lansat in urma cu cateva luni modelul C4 chinezesc (numit C-Quatre pentru a evita cifra patru a carei pronuntie in chineza este similara cuvantului "a muri"). In prezent, se vand circa 7.000 de C-Quatre pe luna, cu trei volume, si intre 2.000-2.500 de modele cu doua volume.

Peugeot vrea sa lanseze in primul semestru din 2010 o noua berlina. Grupul doreste in acest mod sa-si recupereze intarzierea pe piata chineza, unde are o cota de 3,5% de piata, potrivit propriilor estimari, fiind la mare distanta de liderul pietei, General Motors. GM a avandut anul trecut peste 1,09 milioane vehicule si s-a apropiat de 1,3 milioane masini in primele noua luni din acest an.