In luna iunie, Juriul de Publicitate Etica a solicitat Renault sa puna capat unei campanii in care prezinta SUV-ul low cost Dacia Duster ca pe o masina “prietenoasa cu mediul”.

Dacia Duster nu este prietenoasa cu mediul. Motivul este media emisiilor de CO2 ale SUV-ului Duster, de 159 g/km in versiunea 4x2 si de 172g/km in versiunea 4x4, ce depaseste cu mult media din Franta de 133 g/km.

Varianta 4x4 Duster este mult mai poluanta decat media masinilor comercializate in Franta.

Chiar si sloganul Dacia, "Mai mult respect fata de mediu", a fost considerat fals, iar campania pentru Duster a fost interzisa.

Juriul de Publicitate Etica a facut o plangere in care a precizat ca sloganul folosit in reclamele Dacia Duster, “Noua Dacia 4x4: respectuos cu mediul la un pret nemaivazut”, induce in eroare utilizatorii de Internet si incalca recomandarile Autoritatii de Reglementare in Publicitate (ARPP).

Citeste si:

Lista cu firmele nominalizate si la alte categorii poate fi vazuta pe portalul web Prix Pinocchio.

Ceremonia de premiere va avea loc pe 9 noiembrie in Paris.

La Salonul Auto de la Geneva, reprezentantii organizatiei Greenwashers au facut show langa SUV-ul Duster, incercand sa il acopere cu panza verde.