Astfel, cercetarea arata ca investitia financiara in programele de dezvoltare a angajatilor a crescut cu aproape 50% fata de anul precedent, desi numarul orelor dedicate acestor programe a ramas constant (17 – 18 ore per angajat per an).

Cele mai multe ore de training per angajat au fost raportate de banci, in vreme ce investitiile cele mai mari in astfel de programe au fost facute de companiile din sectorul farmaceutic, respectiv peste 1.000 de euro per angajat.

Asistam la o regandire a programelor de training si dezvoltare, companiile preferand sa investeasca in programe mai scumpe, dar cu o rentabilitate mai mare pe termen lung. Astfel, incep sa se foloseasca tot mai mult programe de tip „train the trainer”, care presupun pregatirea angajatilor proprii pentru livrarea ulterioara a trainingurilor in organizatie. De asemenea, am observat o orientare tot mai accentuata catre programe de dezvoltare profesionala si personala (de tipul coaching sau mentoring), care presupun, de cele mai multe ori, costuri mai mari comparativ cu programele clasice de training” a precizat Nicoleta Dumitru, manager, PwC Romania.

Studiul PwC Saratoga Romania 2015 prezinta date exhaustive referitoare la indicatori ai capitalului uman pe baza datelor colectate de la 64 de companii participante din cinci sectoare economice (industria farmaceutica, productie industriala, retail, banci si leasing financiar).

Sursa foto: Matej Kastelic, Shutterstock