"Angajatorii care apeleaza la servicii de organizare de evenimente de team building urmaresc indeaproape atingerea unor obiective clare si tangibile. Se pune accent in special pe cresterea performantei, iesirea angajatilor din zona de confort, sinergie, cooperare, creativitate si inovatie. Un team building organizat cu acest gen de obiective in minte, are impact direct in cultura organizatiei si in gradul de implicare al angajatilor. Estimam ca in 2015 s-au derulat intre 1.000 si 1.100 de evenimente de team building pe teritoriul Romaniei, valoarea totala a investitiei companiilor in aceste programe fiind intre 10 si 12 milioane de euro, luand in calcul si logistica necesara organizarii”, a declarat Sergiu Teodosiu, consultant Ascendis.

In 2015, Ascendis a organizat 280 de programe de team building, in crestere fata de anul 2014, cand compania a bifat 201 de astfel de evenimente. In total, divizia de corporate events a grupului (care cuprinde atat evenimente de team-building, cat si conferinte si evenimente dedicate zilelor companiei) a generat 1,6 milioane de euro din cifra de afaceri a grupului de anul trecut, reprezentand aproape 30% din totalul veniturilor Ascendis in 2015.

Companiile din Romania au investit, in medie, cate 60 de euro pentru fiecare dintre cei 19.000 de angajati care au participat la cele 280 de programe de team building livrate de Ascendis anul trecut. Pe langa aceste costuri se adauga costurile de transport, cazare, masa si petrecere”, a spus Madalina Sava, consultant Ascendis.

In ultimii de doi ani, consultantii Ascendis au inceput sa exporte programe de team building. Astfel, anul trecut, angajatori din Republica Moldova, Ungaria, Bulgaria, Germania si chiar din Azerbaidjan au avut participanti la programe de team building dezvoltate de Ascendis.

Citeste si:

”Ne vom concentra eforturile in a livra catre cel putin cinci noi tari anul acesta. In total, pentru 2016 ne-am propus sa reusim organizarea a 365 de evenimente de team building, iar una dintre prioritatile acestui an va fi dezvoltarea de programe noi si totodata dezvoltarea zonei de team building CSR, in cadrul careia ne propunem sa derulam proiecte cu impact pozitiv in societate”, a adaugat Sergiu Teodosiu.

In topul celor mai cerute programe de team building din ultimul an se afla simularea Cucerirea Everestului, in care angajatii participanti se confrunta cu provocari neobisnuite, similare cu cele intalnite la locul de munca (lipsa aparenta de resurse, deadline-uri scurte, riscuri, anxietate etc.).

"Alte programe-vedeta si de foarte mare impact sunt: World Cafe, o simulare ce pune accentul pe relatia client-furnizor, Big Picture, un program extrem de emotional care releva importanta contributiei fiecarui membru la rezultatul comun si Platoul din Giza, un program original ce dovedeste participantilor ca nimic nu este imposibil. Dintre programele noi, Metropola – in care echipele construiesc in detaliu un oras sub indrumarea unui arhitect - a devenit un star instant, astfel ca am reusit sa organizam 20 de evenimente in primul sau an de la aparitie, ceea ce este un nou record”, a mai spus Madalina Sava.

Compania de training si consultanta in domeniul dezvoltarii organizationale Ascendis si-a inceput activitatea in anul 1997. Cu afaceri de 5,4 milioane de euro in 2015, grupul ofera servicii de consultanta, training, team building, well-being si training de limbi straine. Ascendis are o echipa de 67 de consultanti si facilitatori si un portofoliu de peste 160 de clienti constanti. Compania organizeaza evenimente de team building din anul 2007.

Sursa foto: Ammit Jack, Shutterstock