Pentru a intelege ce le va rezerva viitorul departamentelor de resurse umane, jurnalistii publicatiei Huffington Post au vorbit cu peste 60 de experti internationali in resurse umane despre ideile lor si despre previziunile lor cu privire la acest an.

In concluzie, 2016 este unul dintre cei mai complecsi ani in domeniul resurselor umane. Iata cateva trenduri care caracterizeaza acest an:

1. Munca specialistilor in HR se automatizeaza constant

Vremurile in care biroul unui angajat al departamentului de HR erau pline de coli si dosare tind sa apuna. In prezent, complexitatea joburilor si a activitatilor pe care le efectueaza un expert in resurse umane au generat o nevoie tot mai mare de automatizare a proceselor cu ajutorul unor programe si aplicatii.

Spre exemplu, un membru al departamentului de HR al unei companii trebuie sa calculeze salariile angajatilor in functie de o serie intreaga de criterii si sa tina cont, in acelasi timp, de legislatia in vigoare. El trebuie sa calculeze rapid sumele brute si nete ale veniturilor din salarii, inclusiv din beneficii cu facilitate fiscala, mandat de director sau administrator, conventii civile, drepturile de autor sau PFA.

In prezent, solutia pentru astfel de calcule este foarte simpla si consta intr-un astfel de program de calcul, care este foarte eficient, rapid si ofera rezultate fara greseli. In plus, un soft ca acesta vine la pachet cu buletine informative privind modificarile legislative din domeniul salarizarii.

2. Relatii, nu programe

Domeniul resurselor umane este marcat din ce in ce mai mult de relatiile interumane si de intelegerea profunda a afacerilor in detrimentul programelor. In viitorul apropiat, specialistii din domeniul resurselor umane vor trebui sa inteleaga si sa gestioneze eficient impactul fuziunilor companiilor si a globalizarii.

3. Previziuni coerente

Fiecare departament de resurse umane care face parte dintr-o organizatie trebuie sa gaseasca solutii prin care sa se afle, intotdeauna, cu un pas inaintea celorlalte departamente in directia in care compania se indreapta la un moment dat. Atunci cand viitorul o cere, departamentul de HR trebuie sa poata furniza companiei oamenii calificati pentru munca specifica de care va fi nevoie in organizatie, dupa cum noteaza forbes.com.

4. Concentrare asupra bunastarii si adaptarii

Din ce in ce mai multe companii din intreaga lume acorda o mai mare atentie bunastarii angajatilor si adaptarii lor la situatiile tot mai complexe, totul printr-o atenta ghidare din partea departamentului de HR. Bunastarea angajatilor nu este doar financiara, ci si fizica si emotionala. Spatiile de lucru sufera transformari indreptate catre nevoile angajatilor: zone de sport, de relaxare, zone de socializare iar teambulding-urile sunt tot mai frecvente si capata forme din ce in ce mai creative, asa cum sunt deja celebrele escape rooms. Companiile care vor reusi sa asigure bunastarea angajatilor lor vor constata ca retentia de personal devine din ce in ce mai mare, iar costurile companiei scad pe masura ce stabilitatea la nivelul angajatilor creste.

5. Managementul talentului

Managementul talentului reprezinta un set de procese organizationale integrate de HR menite sa atraga, sa dezvolte, sa motiveze si sa pastreze angajatii productivi si implicati ai unei companii, conform jhu.ed.

Intr-o companie de top, angajatii constienti de competentele lor sunt foarte dificil de pastrat daca acestia nu simt ca au parte de beneficii pe masura aportului lor la bunul mers al afacerii. Astfel de beneficii pot fi personalizate in functie de dorintele angajatului, iar elaborarea unei astfel de strategii reprezinta din ce in ce mai mult o atributie a departamentului de resurse umane.

Sursa foto: pexels.com