Compania JYSK are in prezent 390 de angajati, dintre care 150 au fost angajati in intervalul septembrie 2015-iunie 2016, in magazinele nou deschise.

De la inaugurarea primului magazin JYSK din Romania, in 2007, la Oradea, reteaua s-a extins pe tot teritoriul tarii, ajungand in prezent la un numar de 33 de magazine deschise.

In general, intr-un magazin nou deschis compania angajeaza intre 8 si 12 oameni, dintre care un director de magazin si restul asistenti de vanzari.

"Structura magazinului nostru este formata dintr-un director, un director adjunct, un responsabil administrativ si unul logistic. Cred in promovarea din interior, asa ca la deschiderea unui magazin incercam pe cat posibil ca managerul sa fie recrutat din interiorul companiei, iar, in afara de acesta, mai angajam opt asistenti. Acestia din urma, in urma rezultatelor pe care le au, in trei luni, trei dintre ei vor fi promovati in pozitia urmatoare", a explicat Simona Carp.

In trei luni iti dai seama de potentialul unui angajat

Pana la finalul acestui an, compania intentioneaza sa mai deschida sapte magazine si va avea disponibile aproximativ 75 de posturi.

Compania NU vrea sa primeasca CV-uri de la candidati

Sefa de resurse umane a JYSK a explicat ca inca recruteaza prin intermediul site-urile clasice de angajari, insa a fost data in functiune si platforma proprie, unde candidatii la un job pot sa aplice printr-o fotografie in care zambesc, apoi sa raspunda la cateva intrebari ale companiei.

"Anunturile standard nu mai atrag omul si ne-am gandit sa facem ceva diferit. Am decis ca unul dintre lucrurile foarte importante pe care ni le dorim sa le primeasca clientii nostri din partea asistentilor de vanzari este zambetul, asa ca ne dorim sa angajam oameni prietenosi, carora sa le faca placere acest loc de munca. Le cerem sa ne trimita obligatoriu un selfie in care zambesc si sa raspunda la cinci intrebari", a aratat Carp.

Am scos CV-urile, pentru ca sunt toate la fel, iar pentru candidati este un stres sa isi faca un CV, li se pare complicat sa il faca sau nu stiu sa il faca

Ea a mai aratat ca si cele cinci intrebari au o nota amuzanta, una dintre acestea fiind "daca ai avea o superputere, care ar fi aceea?", adaugand ca din raspunsuri angajatorul isi poate da seama de personalitatea candidatilor.

Desi recruteaza in principal prin intermediul online-ului, compania nu a renuntat insa la anunturile clasice de angajare din ziare sau la impartitul pliantelor prin campusuri universitare.

Citeste si:

"In zona centrelor universitare mari mergem la targuri de cariera sau in orasele imbatranite, unde, din pacate, oricat ai pune pe site-uri nu va functiona niciodata, publicam anunturi de angajare in ziare locale. De asemenea, impartim pliante in campusurile universitare", a aratat Simona Carp.

Managerul de HR a adaugat ca angajatii ideali pentru retail sunt cei care au spirit de comerciant, le place sa lucreze cu oamenii si dau dovada de colegialitate.

Cat castiga un angajat JYSK

Simona Carp a aratat ca in piata de retail salariile asistentilor de vanzari, care nu fac doar vanzare, ci consiliaza clientii, sunt in medie in valoare de 1.400 de lei brut (circa 1.000 de lei net - n.red). Un angajat JYSK de pe functia de asistent de vanzari, care incaseaza toate bonusurile puse la dispozitie poate sa castige 2.000 de lei brut (1.435 lei net - n.red).

"Platim peste medie, angajatii nostri primesc sporuri de weekend, iar in zilele de sarbatori legale le dam atat o zi liber, insa le si platim dublu ziua lucrata. De asemenea, avem bonusuri din vanzari, cat si concursuri pe districte, in care castiga toti oamenii dintr-un magazin", a subliniat aceasta.

Target-urile de vanzari sunt fixate pe magazine, nu individual. Pentru ca ne dorim ca oamenii sa colaboreze, nu sa se saboteze unii pe ceilalti

In ceea ce priveste angajatii de pe posturi de sefi de magazin, salariile pentru aceasta functie se ridica in jurul valorii de 5.000 lei brut (3.500 de lei net - n.red).

"In JYSK, managerii fac orice activitate in magazin, la fel ca si asistentii de vanzari. Ei nu stau cu mainile in buzunar, imbracati la cravata, ci aseaza marfa si vand la case", a explicat Simona Carp.

De asemenea, recent compania a premiat patru directori de magazine cu rezultate bune cu cate o Skoda Fabia.

JYSK a intrat pe piata din Romania in 2007, odata cu inaugurarea primului magazin la Oradea. Reteaua numara in prezent 33 magazine, iar planurile retailerului vizeaza extinderea pana la 100 de magazine in urmatorii 4 ani. Acest lucru inseamna ca, pana in 2020, JYSK Romania va avea peste 1.000 de angajati in Romania.