Evaluarea angajatilor care ocupa pozitii de top management este, in prezent, principala metoda de consiliere in resurse umane in care companiile care fac head hunting au ales sa investeasca. La nivel international, multe companii ajung sa obtina un procent de peste 20% din cifra de afaceri doar din serviciile de head hunting, sustin specialistii in domeniu. Ideea de baza este de a profita de „cunostintele cheie” pe care le detin in analiza acestor profile particulare, si sa propuna companiilor alte solutii decat simpla recrutare.

Anul 2007 a marit cu mult portofoliul achizitiilor realizate de fondurile de investitii astfel incat acestea incep sa devina tot mai atente la selectionarea persoanelor pentru functiile de top management. De asemenea, lipsa mijloacelor de cautare si materialele necesare determina tot mai multi manageri ai fondurilor de private equity sa apeleze la serviciile de head hunting.

Operatiile de fuziuni si achizitii presupun in majoritatea cazurilor o reorganizare a companiilor dar si o analiza mai aprofundata a competentelor sau a capacitatii de adaptare a persoanelor care ocupa pozitii de top management.

Cat de mult castiga agentiile de head hunting sau cat lasa sa se vada ca vor castiga?

Desi castigurile substantiale care vin din head hunting ating deseori un procent de 20% din veniturile companiilor de recrutare, multe organizatii nu renunta la practicile vechi si prefera sa apeleze la o promovare interna, mai putin costisitoare si mai usor de realizat. Astfel, pentru a oferi mai multe oportunitati de promovare propriilor angajati, procedeele de recrutare au devenit mai transparente, sustin specialistii in resurse umane. Informatia circula mai bine atat pe plan intern cat si extern, lucru care determina o crestere a numarului de candidaturi.

Citeste si:

De asemenea, mijloacele pentru a intra in contact cu eventualii candidati s-au multiplicat la randul lor. Site-urilor internet specializate in recrutare li s-au alaturat si retelele socio-profesionale. Chiar daca head hunterii confirma ca aceste noi tehnologii le-au afectat activitatea, majoritatea considera ca acest lucru s-a intamplat in cazul managerilor din cadrul companiilor mici si nu in cazul marilor corporatii.

Agentiile de head hunting mizeaza de asemenea si pe companiile care urmaresc o strategie de extindere la nivel national si international, unde solicitarea acestui tip de servicii reprezinta o optiune la care se apeleaza tot mai mult, in ciuda faptului ca departamentele de resurse umane apeleaza si la candidaturile spontane, care pot furniza viitori angajati foarte buni.

Desi in cazul anumitor companii reprezentantii departamentului de Resurse Umane fac ei insisi head hunting, nu renunta in totalitate la serviciile head hunterilor. Principalul avantaj oferit de firmele specializate in head hunting il reprezinta timpul scurt in care se ajunge la cea mai buna alegere.

Serviciile de head huntig oferite de cabinetele de recrutare conduc insa la o mutatie pe piata locurilor de munca. Conform analistilor in resurse umane, aceasta mutatie se traduce prin cresterea importantei unei analize a adevaratelor nevoi ale companiei si o mai buna definire a profilelor, in defavoarea unei simple „vanatori” de talente.