Criza economica pare sa aiba efecte benefice asupra pietei locale de coaching, problemele financiare si organizationale carora trebuie sa le faca fata companiile determinandu-i pe manageri sa apeleze din ce in ce mai mult la serviciile de coaching.
Indiferent ca este vorba de life coaching, prin intermediul caruia managerii cauta sa-si gaseasca echilibrul in plan personal, sau de executive coaching - serviciu de consiliere destinat managerilor care vor sa atinga anumite tinte de business, oamenii din companii care detin puterea sunt dispusi sa scoata mii de euro din buzunar pentru a deveni mai competitivi.

Desi organizatiile au redus sau eliminat bugetele destinate formarii si dezvoltarii profesionale ale angajatilor, cererea pentru serviciile de coaching a crescut in primele trei luni ale acestui ani, potrivit lui Horea Murgu, fostul presedinte al Asociatiei Romane pentru Coaching (ARC).

In ARC sunt inscrisi circa 50 de specialisti in coaching, care au o anumita atestare profesionala sau se afla in curs de atestare la una dintre grupurile internationale de profil, cum ar fi International Coaching Federation, International Association of Coaching , European Coaching Federation sau European Coaching Institute ( prezenta si in Romania).

Obtinerea unui atestat in coaching presupune parcurgerea mai multor etape: plata unei taxe de circa 3.000 de euro, 100 de ore de practica tinute pentru opt clienti si 60 de ore de formare cu un coach deja acreditat.

Taxa de 3.000 de euro pe care trebuie sa o achite o persoana pentru a deveni coach poate fi recuperata destul de repede, in conditiile in care o sedinta de coaching, cu o durata de o ora, costa cel putin 50 de euro.

Mihai Stanescu, managing partner la firma de coaching RoCoach, castiga in medie 200 de euro pentru o ora de coaching, iar in executive coaching pretul ajunge si la 250 de euro pe o sedinta. Desi tarifele practicate in Romania sunt mai mici decat in strainate, piata romaneasca incepe sa se alinieze in privinta costurilor. In strainatate, o sedinta de executive coaching ajunge la 300 – 400 de euro.

"Desigur, chiar un coach bun, nu are pe saptamana mai mult de 2 - 3 clienti la acest nivel de pret, putand avea simultan si clienti cu un pret de 4 – 5 ori mai mic in life coaching. ”, completeaza Horea Murgu.

In ciuda crizei financiare care a afectat serios atat piata fortei de munca, cat si bugetele de resurse umane, specialistii in coaching nu au scazut tarifele pentru serviciile oferite, avand o oferta de pret similara cu cea din urma cu sase luni.

In contextul in care foarte multe companii au redus bugetele de training sau chiar au renuntat la a mai oferi programe de formare profesionala angajatilor, coachingul poate deveni, in unele cazuri, o varianta mult mai ieftina si cu rezultate mult mai bune pentru angajatori. „ Este mult mai ieftin sa angajezi un coach decat un trainer din punctul de vedere al timpului de recuperare al investitiei. De exemplu, unul dintre clientii mei este obligat sa cumpere de la compania mama training de 1.700 de euro pe zi pentru un singur om. Daca angajeaza un coach va plati doar 10% din aceasta suma pentru aceleasi rezultate”, afirma Stanescu, care in urma cu 10 ani a facut tranzitia de la un job in HR la unul in coaching.

Chiar daca lista organizatatiilor interesate sa beneficieze de servicii de coaching a crescut in ultima perioada, angajatorii incep sa doreasca altceva . „Companiile incep sa se uita la cine sunt si la ce inseamna businessul lor. Isi doresc sa invete cum sa pastreze partile productive ale afacerii, pentru ca lucrurile care functioneaza bine sa mearga si mai bine, dar si cum sa renunte la unele linii de business”, spune Murgu.

In anumite cazuri, companiile prefera sa-si formeze un coach intern, pentru a-l avea tot timpul la dispozitie, dar si pentru ca reprezinta o varianta mult mai putin costisitoare decat un furnizor extern de coaching. De obicei, un coach intern este recrutat din interiorul departamentului de resurse umane, mai spune Stanescu.












Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri