Insa dorinta companiilor de a-si motiva si retine in continuare personalul nu are o legatura directa cu cresterile salariale, percepute de putini angajati in ultimul an. Cu toate acestea, peste 50% dintre companiile lideri de piata isi vor motiva angajatii prin cresteri salariale.

Astfel, 18% dintre companile performante pe piata deja au ridicat stacheta, oferind compensatii si bonificatii sporite pentru a reduce fluctuatia de personal, comparativ cu 7% dintre companiile neperformante financiar, care au adoptat masuri similare.

In urmatoarele 12 luni, acelasi procent de companii performante (18%) planuiesc cresterea plafonului salarial, fata de 24% dintre companiile neperformante, cu planuri asemanatoare.

Insa aceste decizii de business nu vor conduce la o legatura directa intre nivelul salarial si rata de fluctuatie de personal. Cea mai raspandita tactica de scadere a cifrei de fluctuatie este adoptarea unei politici comunicationale deschise fata de angajati (81% dintre companii agreaza ca aceasta este cea mai importanta coordonata a retentiei de personal).

Peste trei patrimi dintre respondenti au declarat ca acorda un interes sporit talentului managerial, in timp ce 60% au afirmat ca planul de succesiune reprezinta o solutie-cheie pentru retentia angajatilor. In acelasi timp, 66% dintre companiile performante mizeaza pe sesiuni de training care sa imbunatateasca insusirile de leadership.

“Bineinteles, angajatii sunt fericiti cand aud de o crestere salariala. Insa conducerea companiilor va investi in primul rand intr-o comunicare mai buna si in training-uri de specializare, pentru a asigura o dezvoltare sustenabila a resursei umane”, afirma Carol Morrison, analist in cadrul Institutului de Productivitate Corporatista.