Desi abia am iesit din recesiune, unele segmente de piata nu au fost atat de afectate de criza din ultimii ani, iar industria bijuteriilor este una dintre ele, potrivit managerului Oxette.

“Cand a venit criza, noi ne-am inarmat cu rabdare, mai ales ca toata lumea spunea ca 2010 o sa fie un an greu, dar, in mod surprinzator, pentru noi 2010 a fost un an foarte bun. Am avut cresteri de 30%- 40% de puncte pe unitate, desi tocmai deschisesem un magazin nou si ne asteptam ca vanzarile sa nu fie extraordinare”, afirma Alexandra Popescu (foto).

Astfel, compania a avut, in 2010, afaceri de peste un milion de euro, potrivit managerului de tara.

“Pentru noi un an de criza a fost 2008, a fost un an dificil, cand am deschis magazinul din Baneasa, cu o investitie foarte mare, de 250.000 euro. Anul 2010 a fost un mare succes pentru noi, mai ales ca am deschis doua magazine noi, in Bucuresti si in Cluj, si am atacat o cu totul alta piata fata de ce am avut pana acum. Piata din Cluj este foarte diferita de cea din Bucuresti si fata de cea din Constanta. Clujenii sunt mai moderati in extravagante. Chiar si asa, speram ca anul acesta sa avem o cifra de afaceri de peste 1,5 milioane de euro”, a adaugat ea.

Managerul a continuat, mentionand ca deschiderea magazinului din Cluj si lansarea clubului VIP, destinat clientilor fideli ai brandului, au fost, practic, dictate de acestia.

“Ne bucuram ca si acolo avem impact foarte bun, practic, am deschis la cererea clientilor, care pana atunci, veneau in Bucuresti special pentru noi. Aveam cliente in Cluj care nu puteau veni des in Bucuresti si chiar au fost momente cand le trimiteam produsele prin curier”, isi aminteste Alexandra Popescu.

Romanii, clienti foarte diferiti de restul europenilor

Managerul a observat o curiozitate, la clientele din Romania, constatand ca trendul a inceput sa se dezvolte si in alte tari.

“Cred ca este vorba de o noua moda, care iese in evidenta mai ales de sarbatori. Clientele vin si isi aleg produsele pe care si le doresc, noi le adaugam in bazele noastre de date si ulterior, cand partenerii doamnelor respective vin la noi sa ne intrebe ce sa cumpere, noi le recomandam exact ce ne-au rugat ele. Am avut domni care au venit cu poza pe telefon a respectivei bijuterii sau chiar cu foaia rupta din catalog”, povesteste ea.

Pentru anul acesta, planurile de dezvoltare ale Oxette mizeaza pe clubul VIP, care ofera anumite beneficii clientelor fidele ale brandului.

Citeste si:

“Pentru anul acesta, planul principal este dezvoltarea Clubului VIP Oxette, unde speram sa adunam in jur de 500 de membri pana la sfarsitul lui 2011. Dupa ce clubul s-a lansat acum o saptamana in Grecia, noi am fost primii pe plan international si au insistat sa iasa totul bine. Membrii clubului primesc o reducere de 20% la produsele noastre”, a precizat managerul Oxette.

Criteriile de acceptare in club sunt destul de flexibile, deoarece conditia principala este sa fie clienti fideli.

“De exemplu, daca cineva face cumparaturi de 1000 euro sau cumpara foarte des de la noi, intr-o perioada scurta de timp, primeste cardul de membru, discount de 20% la produsele achizitionate si newsletterul nostru, afla primii despre noile colectii si primesc invitatii la lansari de produse sau deschideri de magazine”, a specificat Alexandra Popescu.

Ceasuri, inele sau cercei, toate se vand bine la noi in tara

Ce prefera clientii Oxette din Romania? Pe langa ceasuri, care reprezinta 40% din totalul vanzarilor, romancele prefera, in mod surprinzator pentru conducerea companiei-mama, cerceii, in defavoarea atat de ravnitelor coliere, cele mai bine vandute produse din Grecia.

“Cerceii sunt cei mai bine vanduti la noi in Romania, cei din Grecia sunt uimiti, la ei se vand foarte bine colierele, care la noi nu au prins atat de bine. In Grecia, femeile sunt mai obisnuite sa poarte bijuterii mari, voluminoase, la noi prefera accesorii mai discrete, desi nu sunt conservatoare. Femeile mai tinere, aleg cerceii si colierele lungi, doamnele mai in varsta merg pe seturi cu pietre semipretioase si coliere la baza gatului”, a spus Alexandra Popescu.

Daca la venirea firmei in tara noastra, in 2004, romanii erau mai rezervati si conservatori in materie de achizitii de bijuterii fashion, astazi, potrivit managerului de tara Oxette, gusturile s-au mai rafinat si nivelul de intelegere al modei s-a schimbat.
“Romancele au gust si ma bucur foarte mult ca s-au lasat modelate de-a lungul timpului. Daca la inceput, in 2004, erau mai reticente, acum se lasa pe mana noastra si se lasa influentate de trenduri, ceea ce este foarte important. Vor sa fie la moda si sunt mult mai bine informate in ceea ce priveste noutatile”, este de parere Alexandra Popescu.

Si in materie de inele de logodna, romanii si-au mai schimbat atitudinea de-a lungul ultimilor sapte ani, ideea de inel din aur cu diamante fiind inlocuita, incet, incet, de inelele moderne, acoperite cu aur sau rodiu si design deosebit.

“Desi noi nu avem o gama foarte variata de inele potrivite pentru logodna, din aur integral sau cu diamante, avem produse asemanatoare. Ceea ce ne bucura foarte mult este faptul ca romanii si-au mai schimbat atitudinea fata de inelele de logodna, unii aleg sa cumpere logodnicelor lor inele mai putin clasice, traditionale, cu piatra micuta si merg pe designuri mai curajoase, cu pietre semipretioase naturale” a precizat tanarul manager.

Oxette este un brand international, prezent in peste 25 de tari, cu 350 de puncte de vanzare. Inca de la lansarea sa in Grecia, in anul 1998, Oxette s-a incadrat intr-o categorie aparte de bijuterii, definita prin conceptul de fashion jewelery. Oxette produce si comercializeaza bijuterii din argint, ceasuri si accesorii. In Romania, brandul este prezent prin intermediul unei master francize in Bucuresti, Constanta si Cluj.