Dupa preluarea in totalitate a producatorului roman Euro MGA, proces care s-a derulat pe parcusul unui an intreg si care s-a ridicat la un total de 3 milioane euro (13 milioane de lei), grupul Selena isi pune mari sperante in evolutia business-ului producatorului autoton de materiale pentru constructii, numai in primele sase luni ale acestui an vanzarile inregistrand o crestere de 49%.

“Urmarim in partea a doua a acestui an un ritm de crestere sustinut in special prin largirea gamei de produse precum adezivii de polistiren sau gleturi pe baza de ipsos”, a declarat Dorin Spataru, administratorul Selena Romania.

Inainte de preluare, Euro MGA a trecut printr-un proces important de restructurare ca parte a planului de finalizare a procedurilor de insolventa. Actiunile de reorganizare au inclus printre altele si ajustarea portofoliului de produse dar si repornirea investitiilor in tehnologizarea fabricii de la domnesti, in prezent singura facilitate de productie a Euro MGA.

“Ne propunem ca anul viitor compania sa inregistreze profit. Principalele elemente care vor sta la baza evolutiei pozitive vor fi dezvoltarea si diversificarea produselor, extinderea distributiei pentru a asigura o acoperire geografica mai buna dar si cresterea capacitatii de productie”, a precizat Spataru.

Deschid o noua hala de productie

Dupa ce au fost nevoiti sa inchida doua linii de productie in anii de cadere, noul proprietar al Euro MGA vrea ca pana in 2013 sa redeschida unitatile inchise si totodata urmareste deschiderea unei noi hale de productie de adezeivi in localitatea Clinceni, facilitate care ar urma sa aiba o capacitate de productie de circa 250.000 tone pe an.

Tot pana in anul urmator, polonezii de la Selena urmaresc consolidarea afacerilor prin migrarea de pe segmentul economic/buget pe cel de clasa mediue, tintind in acest fel redobandirea profitabilitatii.

“Extinderea gamei de produse, repornirea liniilor de productie, dar si finalizarea halei de adezivi si gleturi din Clinceni, precum si finalizarea constructiei de birouri sunt principalele directii pe care ne axam in urmatorea perioada”, a mai declarat administratorul Selena Romania.

Vor redobandirea pietei din anii de varf

Dupa definitivarea preluarii Euro MGA, filiala locala a grupului polonez Selena vrea sa readuca compania pe piata la nivelul de dinainte de criza, cand compania avea o cota de piata cuprinsa intre 14-16%(la nivelul intregului business).

Citeste si:

In prezent, compania are o cota de cel mult 7% pe intreaga gama de produse, potrivit datelor companiei.

Selena urmareste ca pana la finalul acestui an sa opreasca pierderile pe plan local, urmand ca din 2013 sa revina pe profit.

In afacerile Selena, ponderea Euro MGA se va ridica la cel mult 42% din totalul afacerilor, compania vizand o crestere de aproximativ 60% a vanzarilor la un total de circa 10 milioane de euro, in conditiile unei piete aflate in scadere cu 16%, potrivit datelor companiei. La nivelul produselor traditionale Selena, cresterea din acest an va fi de 33%.

In luna februarie a anului trecut, producatorul de materiale pentru constructii Euro MGA a intrat in insolventa, dupa ce de la instalarea crizei a suferit scaderi masive ale rulajului pe piata locala. In august 2011, Selena a achizitionat creantele societatii aflate in faliment in schimbul sumei totale de 3 milioane euro (13 milioane de lei), in prezent MGA fiind patronata in totalitate de grupul polonez.

Grupul polonez Selena, listat la bursa din Varsovia, detine 30 de companii in 18 tari si opereaza in prezent in 15 fabrici la nivel mondial.

Principalii concurenti ai Selena pe piata locala sunt AdePlast, Ceresit (Henkel), Baumit, Baumix sau Duraziv.