“Piata de curierat depaseste 200 de milioane de euro, aceasta a scazut de la 250 de milioane de euro in anul de varf, 2008. Piata a stagnat in anul din urma la 200 de milioane de euro, tendinta este ca urmeaza sa isi reia cresterea. Curieratul reprezinta un barometru al economiei romanesti, el spune foarte clar ce zona a tarii creste sau scade in functie de expeditiile generate de zona respectiva. Cluj si Timisoara sunt zone bune”, spune Mihai, business development manager FAN Courier.

In Ungaria, piata de curierat a fost inainte de criza de 350-400 milioane euro.

FAN Courier, una dintre cele mai mari companii de curierat, detinuta de fratii Neculai Mihai, Adrian Mihai si Felix Patrascanu, intentioneaza sa se extinda si ia in calcul preluarea altor firme de curierat.

Actionarii mai au in plan si achizitia de masini electrice, acestia au purtat discutii cu Renault, fiind interesati de modelul Kangoo Z.E.

In prezent, compania are o flota de 1.600 de masini, marcile care predomina sunt Volkswagen, Ford, precum si camioane MAN.

FAN Courier are 2.680 de angajati, dintre care aproape jumatate sunt in Bucuresti.

Citeste si:

Compania se asteapta anul acesta la afaceri de 240 milioane lei, in crestere cu 9% fata de 2011. Pentru anul urmator, estimarile sunt de un avans de 10%.

”Principala provocare a anului in curs a fost mentinerea tarifelor de transport, in conditiile in care mediul economic a fost marcat de imprevizibil ca si precedentul si singurele constant au fost deprecierea monedei nationale in raport cu moneda unica europeana si scumpirea carburantilor. Fata de 2011, anul acesta costul mediu per km s-a majorat cu 25%. Aceste variabile influenteaza puternic veniturile si este necesara o puternica stabilitate financiara pentru a nu fluctua tarifele de la o luna la alta”, a adaugat Neculai Mihai (foto dreapta), general manager FAN Courier.

Anul acesta, Black Friday a generat o activitate record, de 75.000 de expeditii pe zi, timp de o saptamana, de la 60.000 de expeditii pe zi.

”Studiile privind comportamentul consumatorilor au relevat faptul ca cel mai mare trafic se inregistreaza constant in luna noiembrie a fiecarui an, cand comenzile sunt in medie cu 15% fata de o luna obisnuita. Decembrie, decretata luna cadourilor, este o luna de varf insa nu depaseste luna noiembrie, din cauza numarului mai mic de zile lucratoare. In noiembrie 2012, am inregistrat aproape 1,5 milioane de expeditii fata de 1,2 milioane expeditii, intr-o luna obisnuita, cum este septembrie”, a declarat Felix Patrascanu (foto stanga), managing director al FAN Courier.

FAN Courier a extins in 2012 gama de servicii de curierat rapid Express Loco, la nivel national si a lansat serviciul Collect Point care permite expedierea unui colet, eliminand timpii de asteptare a unui curier. Investitiile efectuate in cei aproape 15 ani de la intrarea companiei in piata sunt de aproximativ 47,4 milioane de euro.

FAN Courier este o companie cu capital integral romanesc, fondata in 1998. FAN Courier deserveste peste 15.000 de clienti, majoritatea persoane juridice cu ajutorul unei echipe formate din peste 2.500 de colaboratori si a unei flote auto de peste 1.500 de vehicule.