Acest buget va viza in principal extinderea flotei auto prin achizitionarea a 104 noi autoturisme de transport marfa, extinderea retelei de distributie domestica si operarea unei noi aeronave de transport marfa, lansarea de noi servicii. "Referitor la acestea din urma fac mentiunea ca incepand cu aceasta luna furnizam servicii de transport rutier in regim de grupaj, " declara pentru Wall-Street Alexandru Gheorghe, director comercial al DHL.

Crestere de 22% in primele patru luni

In acelasi timp, oficialul companiei anunta pentru publicatia noastra ca pe primele 4 luni ale anului s-a inregistrat o crestere a incasarilor cu 22% fata de perioada similara a anului trecut.

Aceasta crestere s-a realizat in principal ca urmare derularii unui program investitional ce are ca scop imbunatatirea competitivitatii ofertei noastre prin marirea semnificativa a capacitatii de transport, extinderea infrastructurii la nivel national si up gradarea flotei aeriene. " De asemenea, un rol important in obtinerea acestei performante il joaca si lansarea serviciilor noi," adauga Alexandru Gheorghe.

Piata va creste si dupa aderare

Estimata la aproximativ 40 mil. euro, piata curieratului extern isi va continua ritmul actual de crestere si peste un an, in opinia lui Alexandru Gheorghe.

Cifra de afaceri a companiei va continua sa creasca si in 2006 pe de o parte urmare a cresterii pietei curieratului international express si a competitivitati ofertei DHL, iar pe de alta parte, datorita introducerii unor noi servicii si abordarea unor segmente de piata diferite.

"In ceea ce priveste anul 2007 credem ca piata curieratului va continua sa creasca in ceea ce priveste numarul expedierilor insa veniturile pe care acestea le vor genera sunt greu de estimat intrucat dupa aderare vor exista schimbari ale gamei serviciilor disponibile pe piata".

Obiectivul strategic al DHL este de deveni capabil sa furnizeze intreaga paleta de servicii logistice dintr-o singura sursa cu indeplinirea celor mai inalte standarde privind calitatea.

Cota de piata a companiei variaza in functie de segmentul pe care actioneaza, astfel, in ceea ce priveste curieratul express international in conformitate cu ultimul studiu independent pe care il detine DHL are o cota de 45%, pentru servicile de curierat express pe teritoriul national cota este de 4% iar pe segmentul reprezentat de transporturile internationale rutiere cota este de 1%. "La nivelul anului in curs ne-am propus sa inregistram cresteri ale cotei de piata pe toate aceste segmente, " apreciaza Alexandru Gheorghe.

Principalii jucatori din piata curieratului international sunt TNT si DHL, insa mai regasim companii precum UPS, FedEx si GeoPost Cargus.