Preturile mici (72%), garantarea calitatii produselor de catre magazine (31%) sau exclusivitatea, respectivele produse gasindu-se doar in anumite magazine (30%), sunt principalele motive care ii determina pe romani sa cumpere produse sub marca proprie.

In viitor, intentiile de cumparare indica o usoara crestere, intrucat 13% dintre romani declara ca vor cumpara mai multe produse sub marca proprie decat in prezent.

Daca fata de 2010, pentru categoriile de produse care nu au un impact ridicat asupra consumatorilor (servetele, hartie igienica) tendintele se pastreaza similare, in prezent, in topul celor mai cumparate produse apar si categorii cu importanta mai mare in cosul de cumparaturi, cum ar fi cele alimentare. Cea mai notabila prezenta este uleiul, care se situeaza in fruntea clasamentului (54% dintre romani au cumparat ulei sub marca proprie).

“Schimbarile produse in ultimii ani sunt rezultatul increderii tot mai ridicate pe care marcile private o inspira, in special daca ne referim la anumite categorii de produse. O mare parte dintre romani, mai mult de jumatate, are la fel de multa incredere in marcile proprii ca si in cele apartinand marilor producatori”, declara Andrei Canda, client service director Mercury Research.

Citeste si:

In acelasi timp, rezultatele studiului arata ca sunt anumite categorii de produse unde rezervele sunt mai mari fata de marcile proprii. In aceste categorii intra in principal produsele care au un impact asupra aspectului fizic, cum ar fi cosmeticele sau produsele de ingrijire personala. Mai mult de o treime dintre romani nu ar cumpara aceste categorii de produse sub marca proprie.

Studiul a fost realizat pe panelul online Mercury Research in luna iulie 2013, pe un esantion de 351 de persoane cu varsta peste 18 ani care locuiesc in mediul urban.

Prezenta pe piata din Romania din anul 1994, Mercury Research ofera servicii de cercetare cantitativa si calitativa despre consumatori si despre companii adaptate domeniilor precum: bunuri de larg consum, financiar-bancar, IT& C, media, sanatate, industria auto sau social.