"Compania Tarom a fost nevoita sa isi revada modelul de operare din cauza conditiilor de pe piata. Presiunea venita din partea concurentei si a transportatorilor de tip low cost este fantastica. Compania Tarom trebuie sa concureze pe piata cu alte 38 de companii aeriene, fiind cea mai crancena competitie pe care a intalnit-o in istoria sa", a spus Marin.

El a afirmat ca, "din pacate", analiza la care lucreaza reprezentantii Tarom evidentiaza doar doua posibile directii pentru o companie de talia Tarom si cu o retea de rute de acest tip.

"Fie a ne indrepta spre zona de low cost, fie de a accesa noi piete. Analizam posibilitatea de a reveni pe pietele din Asia. Cu Statele Unite este un pic mai complicat, pentru ca pe partea Americii de Nord competitia este foarte foarte acerba", a mai spus el.

Analiza are ca termen sfarsitul acestui an si, in conditiile in care Tarom va lua o decizie privind modelul de operare, flota va urma acest model si de operare si tipurile de avioane care sunt necesare.

Citeste si:

"Sunt doua variante, ori sa ne indreptam activitatea spre zona de low cost, ori sa accesam noi piete", a afirmat reprezentantul Tarom.

Ulterior, ca raspuns al criticilor unui reprezentant al unei companii prezent la conferinta Mediafax, care a afirmat ca trecerea la modelul low cost ar insemna pentru Tarom o stirbire a demnitatii si o mare greseala, reprezentantul companiei aeriene nationale a devenit defensiv pe aceasta tema.

"In momentul de fata nu luam in considerare o apropiere de modelul low cost din foarte multe considerente si cea mai simpla este ca in momentul de fata nu putem ajunge in zona de costuri necesara pentru a fi competitivi pe acest segment. Cautam solutii de scadere a costurilor pe masura posibilitatilor, dar in acelasi timp de accesare a unor noi valuri de venituri prin accesarea de noi piete. Deci in momentul de fata nu consideram foarte serios apropierea de modelul de operare de tip low cost", a mai spus reprezentantul Tarom.