“Piata constructiilor a cunoscut un declin de 40% in anii de criza, iar sectorul tiglei metalice nu a scapat nici el, vanzarile noastre inregistrand un regres similar intre 2008 si 2010. Inainte de criza afacerile companiei inregistrau evolutii de 30% si chiar mai mult. In ceea ce priveste revenirea la care spera toata lumea, nu este decat un miraj. In acest moment nu mai exista o criza in aceasta piata, este vorba de o normalitate. Perioada 2007-2008 a fost una de exceptie, care nu se va repeta foarte curand, iar anul 2008 va ramane mult timp un an de referinta”, a declarat pentru wall-street.roLiviu Mistodinis (foto), directorul general Coilprofil.

In ciuda faptului ca anii de boom nu se vor mai intoarce, afacerile grupului belgian pe plan local au cunoscut o evolutie de 15%, depasind pragul de 10 milioane de euro.

"Am reusit sa depasim pragul de 10 milioane de euro, iar afacerile au inregistrat o crestere de 15% fata de anul precedent. Ceea ce a condus la acest rezultat a fost adaptarea solutiilor si ofertelor la cerintele pietei, imbunatatirea serviciilo, dar sidezvoltarea echipei”, a declarat Liviu Mistodinis.

Miza pe afaceri in crestere cu 10% in 2014

In ciuda faptului ca piata constructiilor nu traverseaza o perioada foarte optimista, majoritatea jucatoriilor fiind inca sceptici in privinta revenirii sectoarelor de consum, reprezentantul Coilprofil se asteapta pentru anul in curs la o crestere de 10% a business-ului.

“Ne bazam pe notorietatea brandului, pe capacitatea de productie, produse noi, o echipa formata si consolidata si pe servicii imbunatatite. Suntem in curs de a finaliza investitia in linia de profile Z si C care la acest moment este in functiune, si prin intermediul careia am livrat deja primele comenzi. In luna iunie va fi finalizata extinderea si renovarea centrului administrativ, iar bugetul de investitii in intervalul 2013-2014 se va ridica la 2 milioane de euro”, a mai precizat managerul Coilprofil.

Intrebat cum va arata piata de profil in acest an, Mistodinis a aratat ca 2014 se anunta un an competitional, fiecare companie cautand solutiile proprii pentru a-si dezvolta oferta si serviciile.

Citeste si:

“Din punct de vedere al volumelor nu vor fi schimbari importante. Renovarea si acoperisul din tabla raman in continuare in topul preferintelor romanilor . Pretul ramane important pentru cumparatori, dar calitatea va face diferenta intre produse. Practic, clientii care au achizitionat produse mai putin calitative si acum sunt nevoiti sa schimbe acoperisul, sunt foarte atenti la calitate, cei care achizitioneaza pentru prima data un acoperis, sunt atenti mai mult la pret. Nu va fi un an al schimbarilor in acest domeniu. Vom putea vorbi in aceasta perioada poate de o restructurare a pietei in sensul de reasezare a produselor pe categorii de calitate si beneficii.”, a aratat Liviu Mistodinis.

Business-ul Coilprofil este impartit in trei divizii, productia de panouri industriale, cunoscute si sub numele de “panouri sandwich” asigurand 40% din vanzarile companiei, in timp ce productia de tigla metalica (sub brandul “Metigla”) si productia de sisteme pluviale, jgheaburi si burlane (sub brandul “Metidro”) ocupa impreuna, in mod egal, circa 30 de procente din business.Totodata, vanzarile pentru segmentul rezidential asigura 60% din business, in timp ce comercializarea produselor catre zona industriala ocupa o pondere de 40%.

Din 2001 si pana in prezent, belgientii de la Coilprofil au investit in Romania aproximativ 13,5 milioane de euro in dezvoltarea fabricii din judetul Prahova, a carei suprafata se ridica la circa 10.000 de mp.

Conform datelor Neomar, intreaga piata de acoperisuri din Romania s-a ridicat la nivelul anului 2012 la 123 de milioane de euro (valoare) si 25 milioane mp (volum). In valoare, piata de tigla metalica s-a ridicat la 70 de milioane de euro, potrivit datelor din piata.

Pe piata producatorilor de invelitori metalice Coilprofil mai concureaza cu Bilka Steel, Lindab, Ruukki sau Megaprofil.