Piata de detergent din Romania este estimata in acest an la aproximativ 200 de milioane de euro, dintre care detergentul lichid “musca” o felie de 10%, cu o tendinta de crestere care va continua si in perioada urmatoare. In urma cu doi ani, ponderea acestui segment in vanzarile totale valorice ale categoriei de detergent de rufe in comertul modern era de 7%, potrivit Retail Zoom. Doar in ultimul an, piata de detergent lichid a crescut cu 40%.

“Piata locala este in crestere, urmand modelul occidental, unde detergentul lichid este predominant, acesta fiind supranumit si “detergentul viitorului” pentru ca reprezinta un nou mod de a spala, modern, mai usor si mai eficient. De exemplu, in Europa de Vest, segmentul de detergent lichid are o pondere medie de 50% in categoria detergentului de rufe”, a spus pentru wall-street.ro Teodora Dobos.

Henkel a deschis categoria de detergent lichid in Romania, aducand in 1997 formula Persil Gel. In prezent, Persil Expert Gel are la baza tehnologie germana ColdZyme, care permite curatarea petelor chiar si la temperaturi scazute de 20 de grade Celsius. Brandul are o cota de piata de peste 4% in 2014, conform Retail Zoom.

“Exista o perceptie gresita a unor consumatori legata de pretul detergentului lichid fata de cel pudra, care e perceput ca fiind mai scump. In realitate insa, detergentul lichid are acelasi pret per spalare ca si detergentul pudra”, sustine Teodora Dobos.

Citeste si:

In ciuda bugetului redus pentru achizitia de detergent, Romania se afla in topul celor mai importante piete din regiune, alaturi de Turcia, Polonia si Ucraina. Potrivit estimarilor Henkel, detergentul lichid va creste cel putin cu inca 50%-70% in urmatorii 5 ani versus 2014.

“Un detergent lichid inseamna, concret, mai putina energie consumata. Este “detergentul viitorului” pentru ca permite spalarea cu apa la temperaturi scazute si cicluri scurte de spalare la masina. Apoi, o alta economie pe care o face consumatorul este la cantitatea de produs. Un singur capac de detergent lichid este eficient pentru o spalare, acesta fiind mai concentrat decat detergentul pudra si mai eficient”, completeaza Dobos.

Henkel Romania detine in portofoliul sau produse de ingrijire a intregii locuinte, cu marci precum Persil, Perwoll, Rex, Silan, Pur, Somat, Clin si Bref. Compania este prezenta pe piata locala din 1994 si avea la nivelul anului trecut un numar mediu de 507 angajati. Cifra de afaceri se situa in 2013 la nivelul de 613,5 mil. lei, iar profitul se apropia de 32 mil. lei, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finantelor. Compania are un portofoliu care cuprinde peste 30 de marci si mii de produse, de la cosmetice, detergenti, adezivi comerciali si profesionali pana la tehnologii.