Anul 2014 a fost unul dificil pentru piata retailului de bricolaj (DIY) din regiunea Europei Centrale si de Est (CEE), evolutie negativa marcata in special de criza din Ucraina, dar si de sanctiunile economice aplicate Rusiei, care au rezultat in devalorizari a monedelor celor doua state in raport cu moneda europeana, arata datele PMR, una dintre cele mai mari companii de cercetare din regiune.

Potrivit PMR, vanzarile din Rusia au generat aproximativ 50% din totalul pietei din regiune, urmate de cele din Polonia si Ucraina, care s-au situat pe pozitiile doi, respectiv trei. Polonia detine insa piata cu cel mai bun raport valoare/cap de locuitor si este de asteptat ca acest trend sa se mentina si in perioada urmatoare.

Dedeman, in topul celor mai mari retaileri de bricolaj din regiune

Pentru al doilea an la rand, Dedeman, cel mai mare retailer DIY din Romania, a intrat in topul PMR al celor mai mari retaileri de bricolaj din regiune, dupa grupurile mari precum Leroy Merlin, Castorama sau OBI.

Dedeman ocupa pozitia a cincea in top dupa business-ul Epicentr din Ucraina la nivelul anului trecut. Potrivit informatiilor, Dedeman ar fi depasit la nivelul anului trecut pragul unui business de peste 700 de milioane de euro si a incheiat 2014 cu un numar de 40 de magazine, cel mai extins retailer de profil din Romania.

Conform datelor furnizate de PMR, retailerul Mrowka a incheiat anul trecut cu cel mai mare numar de magazine din regiune, acesta numarand 181 de unitati.

In ceea ce priveste distributia, ponderea lanturilor de bricolaj in total piata DIY din regiune variaza intre 25% pe piata ruseasca si circa jumatate, in Romania. Desi vanzarile canalelor online cresc, acest canal de distributie ramane inca la un nivel scazut pe pietele analizate

Estimari pentru 2015: cum va arata bricolajul din regiune in acest an

Anul 2015 nu va aduce schimbari majore in piata din regiune, dupa cum arata estimarile PMR pentru anul in curs, motivul principal fiind climatul macroeconomic din CEE. Cerere exista, insa exista o limitare din partea puterii de cumparare.

Conform estimarilor, piata de bricolaj din regiune ar urma sa se stabilizeze in acest an undeva la circa 28 de miliarde de euro, intr-o usor declin fata de nivelul inregistrat anul trecut.

In raportul dat publicitatii in cursul anului trecut, piata Do It Yourself (magazine de bricolaj) ar fi urmat sa creasca cu 6,5% in 2014, conform datelor PMR. Compania de cercetare estima tot anul trecut ca pana in 2019 atat Polonia cat si Ucraina vor domina acest segment de piata in regiune.

O estimare mult prea optimista? Care sunt sansele ca Ucraina si Polonia sa devina cei mai mari jucatori pe piata?

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri