"Suntem o companie foarte mare, nu este nevoie in acest moment de achizitii suplimentare. In prezent, ne concentram pe o crestere organica", a afirmat Grube, la Bucuresti, intrebat daca CFR Marfa ar fi interesanta pentru Deutsche Bahn, in contextul anuntului autoritatilor de reluare a procedurii de privatizare.

Grube a afirmat ca eventualele achizitii depind de oportunitatile de pe piata, iar grupul este bine pozitionat in Romania si nu sunt necesare preluari in acest moment. CEO-ul Deutsche Bahn a spus, raspunzand altei intrebari, ca nu poate oferi o evaluare legata de performantele CFR Marfa, neavand la dispozitie cifrele, dar ca pentru ca o companie sa fie interesanta pentru investitori este nevoie, printre altele, de calitate, imbunatatiri constante si profitabilitate.

Grube a participat luni la inaugurarea sediului Centrului de Contabilitate Deutsche Bahn pentru Europa la Bucuresti, intr-un spatiu inchiriat in cadrul Hermes Business Campus, amplasat in Pipera.

Suprafata inchiriata in prezent totalizeaza 2.000 metri patrati, urmand sa fie extinsa la 6.000 metri patrati.
In prima etapa, in acest centru vor lucra circa 160 de persoane pana la finele acestui an, urmand ca la finele anului 2018 numarul angajatilor sa urce la 600 de persoane.

Citeste si:

Din acest centru vor fi gestionate activitatile de contabilitate ale tuturor locatiilor Deutsche Bahn din afara Germaniei, respectiv pentru 35 de tari. La eveniment au mai participat, printre altii, ministrul federal al Afacerilor Externe al Germaniei, Frank-Walter Steinmeier, si ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Deutsche Bahn este prezenta in Romania prin companiile Schenker Romtrans si DB Schenker Rail Romania, cu un rulaj total de aproximativ 150 milioane euro in 2013. Cele doua firme, controlate prin filiala DB Schenker, furnizeaza servicii de transport rutier, feroviar, maritim si aerian, depozitare si operatorie portuara. Premierul Victor Ponta a anuntat recent ca Ministerul Transporturilor vrea sa lanseze procedura de selectare a consultantului pentru reluarea procesului de privatizare a companiei CFR Marfa.

GFR, parte a grupului Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a castigat in 2013 licitatia de privatizare a CFR Marfa, dar vanzarea pachetului majoritar nu a fost finalizata pana la termenul limita, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbul de actiuni, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.

De privatizarea CFR Marfa au mai fost interesate compania americana OmniTRAX si Asocierea Transferoviar Grup si Donau-Finanz Austria.