Pentru ca sint mai ieftine, in apropierea locuintelor si din ce in ce mai multe, magazinele tip discounter devin tot mai rentabile. Pentru anul viitor, se estimeaza ca numarul acestora va ajunge la 160, ocupind 4-5% din piata magazinelor.

Aflata de abia la inceput de drum, piata magazinelor de tip discounter devine din ce in ce mai aglomerata. Estimarile arata ca anul viitor, acest tip de magazine vor acoperi aproximativ 4-5% din piata totala a comertului modern. In momentul de fata segmentul de discounter detine numai 1% din piata de profil. Totodata, potrivit companiei de consultanta Roland Berger, se estimeaza ca la nivelul anului viitor, numarul magazinelor hard discounter este prevazut sa depaseasca 160. De asemenea, nivelul investitiilor in perioada 2004-2006 este estimat la 400 de milioane de euro.

Investitiile, din 2006

„Cresterea segmentului de hard discount va conduce in 2006 la ocuparea unei cote de 4-5% din totalul comertului modern. Acesta va fi segmentul care va inregistra cea mai mare cota de crestere dintre toate, comparativ si cu supermarketurile si celelalte segmente“, ne-a declarat Rainer Exel, Director General al companiei miniMAX DISCOUNT.

Citeste si:

Batalia pe piata devine serioasa

Principalii jucatori de pe segmentul hard discounter sint Red&Yellow, din Elvetia, ce detine magazinele miniMax Discount, Louis Delhaize compania care are magazinele Profi, Rewe cu XXL Mega Discount si Peny Market, Tengelmann care detine Plus Discount si Lide&Schwartz compania din spatele magazinelor Kaufland. Toti acestia au planuri mari de extindere. Spre exemplu, reteaua de magazine miniMax Discount, va organiza in octombrie o licitatie pentru construirea a zece magazine noi. Aceasta dupa ce in luna aprilie, compania a deschis primele sale trei magazine, in Slatina, Urziceni si Tirgoviste. „Procentul cu care s-au depasit asteptarile vinzarilor per client este de 30%, fata de valoarea medie a unui cos“ ne-a declarat Rainer Exel, directorul general al companiei. Conducerea companiei si-a propus sa incheie anul cu zece unitati, iar la finele lui 2006 sa se extinda cu alte 20 de magazine. La inceputul lunii noiembrie anul acesta se vor lansa si primele 14 magazine Plus Discount. „Piata de profil este in crestere si in Romania pentru ca oamenii apreciaza cumparaturile rapide, si eficiente precum si garantia preturilor avantajoase“, ne-a declarat Ioana Marginean, director de marketing la Plus Discount.

Tot pina la finele acestui an se vor deschide si alte trei magazine Peny Market. Sub aceasta denumire s-au deschis deja inca 12 magazine. Sub marca XXL Media Discount, exista in momentul de fata patru magazine, urmind ca la inceputul lui 2006 sa se mai deschida unul in Braila. Oficialii Kaufland au anuntat ca vor deschide in acest an cel putin cinci magazine.