Mos Craciun ar putea face cadoul potrivit angajatilor Postelecom, compania de telecomunicatii infiintata de guvernul Nastase. La sfarsitul saptamanii trecute era asteptat studiul realizat de consultantul international angajat pentru a gasi solutia cea mai buna. Saptamana aceasta, reprezentantii Ministerului Comunicatiilor ar putea anunta strategia de relansare/privatizare intocmita de consultantul ceh.

Analistii spun ca, in acest moment, pentru compania Postelecom nu sunt prea multe optiuni: fie este sustinuta o perioada, cat sa-si gaseasca locul pe piata, apoi se cauta un cumparator pentru actiunile detinute la acest operator de Posta Romana, aflata si ea in pragul privatizarii, fie se inchide. Intr-o perioada in care guvernele incearca sa-si reduca prezenta in structura actionariatului operatorilor de telecomunicatii, Romania a creat un nou operator cu capital majoritar de stat.

PSD a lasat lucrurile neterminate

Totul a inceput in perioada guvernarii PSD, in 2003, cand piata telefoniei fixe se liberalizase, iar cineva s-a gandit ca un al doilea mare operator de telecomunicatii ar fi echilibrat raportul cerere-oferta si ar fi restrans gradul de libertate de care se bucura Romtelecom. De aici si pana la anuntarea intentiei de a intra pe piata nu a fost decat un pas, facut impreuna cu alte patru companii care au adus capital, in functie de acesta stabilindu-se si partile detinute de fiecare: Compania Nationala Posta Romna (CNPR) - 80%, Grupul Industrial Romn - 10%, Banca Comerciala Romna - 5%, SIF Oltenia si SIF Banat-Crisana - cte 2,5%. Capitalul social al companiei s-a ridicat, in prima etapa, la 3 milioane de dolari. Proiectul presupunea costuri operationale in valoare de circa 100 milioane de dolari. O parte din suma trebuia sa fie furnizata de chinezii de la ZTE Corporation si/sau operatorul China Unicom, restul banilor urmand sa fie recuperati prin venituri, astfel ca operatorul Postelecom s-ar fi putut autofinanta dupa primii doi ani de functionare. Aici proiectul a intrat intr-o ceata deasa, dar nu inainte ca actionarii sa decida o majorare de capital de circa 15 milioane de dolari.

Astazi insa consultantul care a asistat privatizarea Cesky Telecom ar putea aduce speranta si la Postelecom. Angajatii companiei au deja propria strategie de expansiune. Reteaua Postelecom va acoperi 14 orase din Romnia - Bucuresti, Constanta, Galati, Braila, Iasi, Bacau, Ploiesti, Brasov, Sibiu, Cluj, Arad, Timisoara, Craiova, Pitesti -, a-cestea putand asigura n viitor traficul pentru ntreaga tara. Tehnologia propusa pentru partea de transport interurban al retelei e IP/MPLS (MPLS-Multi-Protocol Label Switching), ce ofera capabilitati de asigurare a QoS (Quality of Services) si de garantare a benzii de trecere, putnd integra serviciile de acces de banda larga la Internet, telefonie IP si alte servicii IP, spune Cornel Simion, directorul general al societatii.

In functie de rezultatele financiare inregistrate, proiectia nevoilor de personal arata ca Postelecom ar avea nevoie de 160 de angajati in 2006, 300 in 2007 si de 500 din 2008 in continuare. Pentru inceput, vor exista filiale in principalele puncte de interconectare cu Romtelecom: Bucuresti, Galati, Bacau, Brasov, Cluj, Timisoara, Craiova. Numarul de abonati preconizat este de 500.000 in primii trei ani, in Bucuresti si alte 13 orase importante. Tarifele vor fi mai mici decat cele de la Romtelecom, in orele de varf, a precizat directorul societatii.

Oferta Postelecom poate acoperi servicii de voce si date, pentru abonamente si cartele preplatite, in care sunt incluse acces de banda larga la Internet, retele virtuale private, gazduire de pagini de Internet, dar si alte servicii conexe.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri