Primul magazin Domo din afara Romaniei se va deschide in Bulgaria, in trimestrul doi din 2006, a anuntat directorul general Domo, Lorand Szarvadi. Bugetul pentru primele opt magazine care vor fi deschise in 2006 este de aproximativ un milion euro, in contextul in care Domo isi propune pentru anul viitor o cifra de afaceri de 160 milioane euro si o cota de piata de 18%.

Domo intentioneaza sa acopere toate localitatile cu peste 30.000 de locuitori, astfel incat, pentru anul viitor, strategia companiei prevede o serie de relocari, dar si o serie de locatii noi. Din punct de vedere al anului 2007, „intrarea jucatorilor internationali ar putea sa fie o amenintare serioasa. Credem ca pana atunci Domo va impune standarde inalte pentru piata de profil“, sustine Szarvadi. „In ceea ce priveste procentul vanzarilor in rate, din totalul vanzarilor, obiectivul nostru este sa depasim iar 50%, sa speram fara alte surprize din parte BNR“, a declarat directorul general Domo, precizand ca, prin comparatie, in 2003, ratele au reprezentat 65%, in 2004, 59%, iar estimarea pentru acest an este de 48%.

Avand in actionariat un investitor strategic, respectiv Fondul Romano-American de Investitii, Domo intentioneaza sa eficientizeze afacerea, pentru a putea fi vanduta unui eventual investitor strategic, explica Szarvadi, cu referire la viitor.

Citeste si:

„Credem ca vom incheia acest an cu o cota de piata de 17% si vizam o crestere de catre un procent pentru urmatorii trei ani“, a adaugat el. Ca retailer de electronice, electrocasnice si IT&C, Domo estimeaza ca piata de profil va ajunge in Romania, in 2006, la nivelul de 850 de milioane euro, desi „produsele din domeniul nostru au suferit o erodare semnificativa de preturi“. In 2005, „cresterea de piata a fost sub cresterea noastra de 20%“, explica Szarvadi. Pentru anul 2005, compania si-a propus o cifra de afaceri de 130 milioane euro.

Ca urmare a ponderii slabe de vanzari in perioada septembrie-noiembrie, provocata de noile reglementari ale BNR in domeniul creditelor de consum, directorul general Domo este de parere ca vor ajunge la numai 120 milioane euro, „si asta numai cu ajutorul unor oferte promotionale agresive, care vor afecta profiturile“. Lorand Szarvadi a mai precizat ca, in mod categoric, profitabilitatea companiei se va situa sub nivelul anului 2004.