Sarantis a avut cresteri pe sase din cele opt piete pe care opereaza, doar Grecia si Bulgaria inregistrand o evolutie negativa, a anuntat compania.

Ponderea veniturilor Sarantis Romania in totalul la nivel de companie a avansat usor, de la 17,29% anul trecut la 17,32% in acest an. Romania este a treia piata ca importanta pentru Sarantis, dupa Grecia (37,8%) si Polonia (28,29%).

Profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) a crescut cu 3,7%, de la 1,67 milioane de euro la 1,74 milioane de euro.

Vanzarile la nivel de companie au urcat cu 1,7%, de la 158,5 milioane de euro la 161,3 milioane de euro, in timp ce profitul EBIT a scazut cu 43,8%, de la 16,05 milioane de euro la noua milioane de euro. Profitul net s-a injumatatit, de la 11,6 milioane de euro la 5,6 milioane de euro.

Citeste si:

Grupul elen este prezent pe pietele din Grecia, Romania, Polonia, Bulgaria, Serbia, Cehia, Macedonia si Ungaria.

Sarantis activeaza in Romania din anul 1996, prin firma Romsar Cosmetics, care a devenit in 2005 Sarantis Romania. Compania detine un portofoliu de produse ce include cosmetice, parfumuri, produse pentru ingrijirea casei si auto, alimente pentru animalele de companie si suplimente alimentare.

In 2007, Sarantis a preluat, prin intermediul diviziei din Romania, producatorul cosmeticelor Elmiplant, pentru 6,5 milioane de euro.