Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) va finaliza in cursul acestui an 53 de kilometri de autostrada, iar alti 598 vor fi in executie, fiind vorba de autostrazile Soarelui, Transilvania, Bucuresti-Brasov si Arad-Timisoara, precum si centurile de ocolire a Pitestiului, Constantei si Aradului.

Varianta de ocolire a municipiului Pitesti va avea 15,2 km, urmand sa fie finalizata in luna octombrie 2007, informeaza NewsIn. Firma care va construi varianta este J/V Astaldi/Itadstrade, valoarea investitiei fiind de aproximativ 114 milioane de euro. Varianta de ocolire a Constantei va avea 22 km, iar licitatia pentru alegerea constructorului se va organiza in luna iulie a acestui an, valoarea proiectului ridicandu-se la 167,35 milioane euro.

In 2007 vor fi continuate lucrarile si la autostrada Brasov-Cluj-Bors pe primele doua tronsoane respectiv, Campia Turzii-Gilau (52 de km) si Suplacul de Barcau-Bors (63), estimandu-se ca pana la sfarsitul lunii februarie 2010 sa fie incheiate. Lucrarile vor fi executate de compania americana Bechtel, pentru cele doua tronsoane fiind alocati de la bugetul de stat 617,40 milioane euro. Autostrada Transilvania va avea o lungime de 415 km si va fi construita pe ruta Bors-Cluj-Tg. Mures-Brasov, urmand sa strabata sase judete si sa se finalizeze in 2013.

Lucrarile pentru autostrada Bucuresti-Brasov (42,5 km) se vor derula simultan pe cinci tronsoane. Pentru primul tronson al aceleiasi autostrazi, Bucuresti-Moara Vlasiei (19,5 km), va fi organizata pe 5 februarie licitatie, iar pana acum noua firme au achizitionat caietul de sarcini. Tronsonul Bucuresti-Ploiesti km 19/62 a fost castigat in 2006 de consortiu romanesc format din companiile PA&CO International, Euroconstruct Trading 98, UMB Spedition si Comaxa. Reprezentantii MTCT estimeaza ca lucrarile vor fi incepute in primavara acestui an.

La jumatatea acestui an, MTCT va organiza licitatiile pentru celelalte trei tronsoane, respectiv Ploiesti-Comarnic, Comarnic-Predeal si Predeal-Brasov. Soferii vor putea circula de la Bucuresti la Brsov din mai 2010, data estimata de minister ca vor fi terminate lucrarile. Pentru autostrada se vor aloca 200 milioane euro de la bugetul de stat.

Citeste si:

In iunie 2007 va avea loc licitatia pentru alegerea constructorului care va executa lucrarea Cernavoda-Constanta (52.10 km), parte a autostrazii Soarelui. Tronsonul va costa 354 milioane euro si va fi finalizat la 15 octombrie 2010. Totodata, ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat la inceputul lunii decembrie ca pe tronsonul Drajna-Fetesti se va circula de la 1 mai 2007, astfel incat sa fie prins sezonul estival.

Autostrada Arad-Timsoara si varianta de ocolire a municipiului Arad (49 km) vor costa 270 milioane euro, in luna iunlie a acestui an urmand sa aiba loc selectia firmei care se va ocupa de executia lucrarilor. Termenul estimat pentru incheierea lucrarilor este 31 noiembrie 2009.

Un alt proiect prevazut pentru 2007 este si refacerea a 11 km din autostrada Bucuresti-Pitesti, pe doua portiuni de 8 km si 3 km care nu au fost pana in acest moment reabilitati. In primavara va avea loc licitatia pentru alegerea firmei care se va ocupa de reparatia celor doua portiuni. In 2006 au fost refacuti 23 de kilometri ai autostrazii de catre Euroconstruct Trading 98 SRL impreuna cu alte doua firme, repespectiv PA&CO International SRL si Search Corporation SRL.

Referitor la constructia de autostrazi, Berceanu a spus in luna decembrie a anului trecut ca, in 2007 vor fi analizate si pregatite primele parteneriate public-private, astfel incat, in 2008, sa fie semnate primele contracte. "Programul de constructie de autostrazi se face in functie de fondurile europene, bugetul Romaniei si imprumuturile externe. In urmatorii 10-12 ani, vom putea face cateva mii de kilometri de autostrada. E un termen lung, deoarece folosind aceste surse financiare se respecta regulile finantatorilor", a precizat ministul.

Berceanu a adaugat ca in zece ani este posibil sa se construiasca 2.500 de kilometri daca vor fi puse in plicarea contractele public-private, dand ca exemplu Portugalia, unde s-au construit 2.200 de kilometri.