Finantarea lucrarilor, care se vor executa pe o lungime de 12 kilometri, provine de la Banca Europeana de Investitii, iar perioada de executie este de 24 de luni.

Lucrarile la centura din Sud-Vestul municipiului Arad vor fi executate de consortiul format din JV FCC Contrucction si Porr Technobau. Berceanu a mentionat ca, in premiera, in contractul semnat sunt prevazute o serie de clauze de penalizare si reziliere, care nu pot fi contestate in instanta de firma constructoare.

“In contract sunt prevederi care prevad amenzi de 50.000 de lei pe zi daca nu sunt respectate graficele impuse. Exista si o prevedere de 0.05 la suta din valoarea contractului pentru intarzieri mari si dupa 45 de zile devine posibila rezilierea unilaterala, fara ca firma constructoare sa poata reactiona“, a declarat Berceanu.

Ministrul Transporturilor a mai spus ca in Romania a fost o lunga perioada de timp, in care, din motive financiare, “lucrurile au mers foarte incet, foarte greu si foarte nemultumitor“.

“Unele lucruri pe care le-am facut acum puteau fi facute cu mare usurinta de foarte multa vreme. Dar nu au fost facute pentru ca ele dadeau posibilitatea unor discutii intime intre reprezentantii companiei si constructori, la care sa apara si anumite lucruri interesante. Le-am mai denumit foloase necuvenite. Adica, daca ai un contract in care nu prea scrie mai nimic stai si o mai aranjezi cu reprezentantii companiei, cu reprezentantii constructorilor si sa intelege toata lumea si e bine pentru toti, mai putin pentru cei care vor sa circule pe drumul ala si au hartoapele de jumate de metru ca la bombardament“, a afirmat ministrul Transporturilor.

Radu Berceanu a mai spus ca exista o problema legata de acordarea contractelor de executie, dar care nu poate fi rezolvata. „Noi avem in continuare o problema nerezolvata, dar, din pacate, nu ne lasa UE sa o rezolvam. Si anume faptul ca pretul cel mai mic este aproape singurul criteriu care conteaza ca sa castigi o licitatie. Atunci constructorii vin cu niste preturi cu care nimeni niciodata nu are cum sa faca lucrarea, decat daca aduce bani de acasa, in plus. El vine cu un pret de dumping ca sa castige bazandu-se pe faptul ca dupa aceea o sa li se dea mariri de pret“, a mai declarat Berceanu.

Tot sambata au fost prezentate si datele referitoare la autostrada Arad-Timisoara. Lungimea tronsonului de autostrada in Arad si Timisoara este de 32 kilometri, iar finantarea in valoare de 151,2 milioane euro este asigurata din imprumuturi BEI si de la Guvernul Romaniei. Semnarea constractului de executie a avut loc in luna decembrie, iar durata de executie a lucrarilor este de 24 luni. Executantul lucrarilor este consortiul fomat din FCC Construcction din Spania si Astaldi SpA din Italia. Perioada de garantie a lucrarilor este de 24 luni.