Rapiditatea de acordare reprezinta un factor important pentru 38.6% dintre respondenti, in timp ce 15,20% iau in calcul reputatia bancii atunci cand decid sa solicite un imprumut.

Peste jumatate dintre respondenti spera ca in perioada de desfasurare a contractului incheiat cu banca sa obtina reduceri de dobanzi (54.39%), iar o treime (33,33%) dintre acestia se asteapta la reesalonarea ratelor, in caz de incapacitate de plata.


O pondere de 1,75% dintre persoanele intervievate nu se asteapta la niciun avantaj din partea institutiilor financiare bancare sau nebancare.

Intrebati pentru ce ar opta daca ar fi sa aleaga intre un card de credit si un credit de consum, 64,33% dintre respondeti au ales creditul de consum.

"Acest raspuns este in concordanta cu preocuparea pentru costul creditului, tinand cont ca in majoritatea cazurilor, creditul de consum este mai ‘ieftin’ decat cardul de credit", subliniaza Dragos Cabat, managing partner la Efin.ro.

Rezolvarea nevoilor curente i-ar determina pe aproximativ jumatate dintre respondenti (49,12%) sa contracteze un credit de consum, in timp ce 32,75% dintre acestia ar achizitiona un nou credit pentru a refinanta un alt imprumut.

Citeste si:


Contractarea imprumutului in moneda nationala reprezinta o optiune pentru majoritatea persoanelor intervievate (92.98%). "Pana acum, exista opinia in piata ca imprumuturile in euro sunt preferate de clienti, datorita costurilor mai mici; se pare totusi ca in ultimul timp, clientii bancilor sunt preocupati tot mai mult si de riscul valutar, nu doar de costuri", sustine Dragos Cabat.

Peste 87% dintre persoanele intervievate ar apela la serviciile unei banci pentru a solicita un imprumut, in timp ce 28,07% s-ar orienta catre o institutie financiara nebancara.

In ceea ce priveste alegerea creditului, 46,78% dintre respondenti apeleaza la sistemul traditional de selectie (mers la banci, IFN-uri), iar 46,42% la site-uri specializate.


Sondajul a fost realizat telefonic, in perioada 9-12 iulie, pe un esantion de 478 de respondenti pe baza unui chestionar structurat pe 7 intrebari cu raspunsuri multiple.

Lansat in 2009, portalul financiar efin.ro promoveaza produsele si serviciile oferite de institutiile financiare pentru toate categoriile de beneficiari: persoane fizice, IMM-uri, companii. Efin.ro ofera instrumente financiare precum Credit Scoring pentru persoane fizice, RisCo - verificare firme pentru companii, precum si posibilitatea de monitorizare a portofoliului de clienti din punct de vedere al bonitatii financiare, privind comportamentul la plata si juridic. Portalul financiar Efin.ro este administrat de Financial View Media Services SRL.