Printr-o notificarer comuna, Autocar Grup 1 Service, Autocar & Trucks Technology si Standcolor au solicitat Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), la 1 august, sa raspunda in timp util acelor petitii care au ca obiect respingerea nejustificata a despagubirilor in baza politelor de asigurare auto. Notificarea a fost trimisa catre presedintele ASF, Misu Negritoiu, noteaza Mediafax.

"ASF refuza sa raspunda in timp util petitiilor ce reclama respingerea nejustificata de la despagubire a contravalorii reparatiilor efectuate astfel incat, pe langa neplacerile cauzate pagubitilor, pericliteaza si activitatea unitatilor reparatoare", se arata intr-un comunicat al celor trei service-uri auto. Initiatorii demersului sustin ca aveau de incasat, la momentul inregistrarii notificarii, aproape 1,1 milioane de lei pentru reparatiile efectuate in baza unor polite de asigurare.

"Neindeplinirea obligatiilor legale si tratamentul dezinteresat al angajatilor ASF (...) pot avea ca rezultat falimentul a sute de service-uri auto. In multe cazuri, unitatile de specialitate nu mai dispun de fondurile necesare pentru achizitionarea pieselor de schimb, pentru plata salariilor personalului angajat sau pentru a achita facturile emise de catre partenerii contractuali", se spune in comunicat.

Citeste si:

Cele trei service-uri spun ca, in situatia in care nu li se va da un raspuns si nu vor fi intreprinse masuri concrete, isi rezerva dreptul de a solicita instantelor solutionarea neintelegerilor, inclusiv acordarea de daune pentru repararea prejudiciilor cauzate de intarzierea raspunsurilor la sesizari. In 2013, cele trei societati au avut afaceri cumulate de 20,26 milioane de lei, in crestere cu 40% fata de anul precedent, in timp ce profitul net s-a triplat, la 2,82 milioane de lei, potrivit datelor transmise Ministerului Finantelor.

In replica, ASF spune ca misiunea autoritatii este de supraveghere pentru mentinerea stabilitatii pietelor financiare si protectia consumatorilor (asigurati). "Service-urile nu fac parte nici din entitatile supravegheate de ASF si nici din categoria asiguratilor. Ele sunt furnizori de servicii de reparatii pentru societatile de asigurare si asigurati, pe baza de aranjamente/contracte comerciale. Prin urmare, service-urile auto nu intra in sfera noastra de supraveghere si nici nu intervenim in relatiile contractuale dintre societati comerciale (neplata facturilor intre parteneri comerciali)", se arata in raspunsul ASF.

ASF arata ca nu are parghiile legale de a obliga societatea de asigurare sa dea o anumita solutie dosarului. "In situatia in care o anumita practica fata de asigurati a societatii generatoare de nemultumiri este repetitiva, ASF initiaza contrul si analiza prevazuta de lege si, in masura in care practica respectiva se dovedeste gresita, ASF ia masurile necesare de sanctionare a conducerii, mergand pana la retragerea autorizatiei de a practica anumite tipuri de asigurari, administrare speciala, etc", se mai arata in raspuns.