"In urma negocierilor intre reprezentantii Autoritatii de Supraveghere Financiara, cei ai transportatorilor din Romania si companiile de asigurari, de la finalul anului trecut, nu s-a respectat protocolul semnat pe data de 22 decembrie 2015, care prevede limitarea cresterii RCA la maximum 50% fata de iunie 2015", se arata in comunicatul COTAR.

In continuare se arata ca "in cazul in care se va dovedi ca intalnirea din 22 decembrie 2015 a fost doar o incercare de inducere in eroare a transportatorilor, pentru a se obtine incetarea protestelor, pe langa actiunile noastre viitoare, vom deschide o actiune in instanta impotriva ASF, care incalca mai multe legi internationale".

La intalnire au participat reprezentanti de la Ministerul Finantelor, Consiliului Concurentei si presedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara, Misu Negritoiu.

"Conform protocolului pe care reprezentantii autoritatilor si l-au asumat, pana la sfarsitul anului trecut trebuia sa se faca modificarile pentru normele RCA, in sensul celor discutate, lucru care nu s-a intamplat, iar firmele de asigurare au crescut deja valoarea politelor RCA mai mult decat s-a negociat. Protocolul de intelegere prevedea si excluderea Cartii Verzi de la calculul daunalitatii, pentru transportul local de persoane", puncteaza COTAR.

Citeste si:

La aceasta situatie se adauga o noua incercare de a modifica legislatia din Romania, in defavoarea cetateanului si a transportatorilor, mai spun transportatorii.

"La intalnirea care a avut loc ieri, 11.01.2016, la Ministerul Transporturilor, ne-a fost prezentat proiectul de ordonanta de urgenta intocmit de ARR - respectiv DGTR - si asumat de Minister, prin care era modificata legea 265/2008 privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera, republicata in 2012, in care, din primul articol se abroga auditul pe drumurile judetene, motivandu-se prin faptul ca «guvernul nu are bani»".

Transportatorii mai atrag atentia asupra faptului ca "romanii nu vor putea suporta o crestere a pretului politei RCA cu pana la 400%, care ar ajunge la valori mai mari decat ale autoturismelor pentru care este platita asigurarea, iar firmele de transport sunt amenintate cu falimentul, din cauza deciziilor politice. Toate actiunile recente ale autoritatilor sunt facute in defavoarea actorilor de pe aceasta piata interna".

Sursa foto: Taina Sohlman / Shutterstock